Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DBS 2013: nová generace odhalena konceptem AM 310
26.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Aston Martin měl na Concours d'Elegance Villa d'Este odhalit novou generaci modelu DBS a nakonec ji opravdu představil. Jen v podobě konceptu.
Současný Aston Martin DBS už má trhu odkroucenu pěknou řádku let a i když zub času jeho krásu a výjimečnost ohlodal jen málo, příchod nové generace je zkrátka neodvratný. Naznačovalo to už představení rozlučkové edice Ultimate a také množící se špionážní fotografie stále měně maskovaných prototypů modelu 2013. Z těch ostatně vznikly i nedávno publikované ilustrace, a tak do mozaiky skutečnosti zbývalo už jen oficiální odhalení samotného nového DBS.
Sám Aston se o termínu a místě jeho představení příliš nešířil, na začátku tohoto týdne se ale začalo šuškat, že se jím stane již tento víkend, o němž u italského jezera Como probíhá věhlasný Concours d'Elegance Villa d'Este. A tato spekulace se ukázala být pravdivou, byť nakonec ne stoprocentně.
Nebyla to konec konců zase tak velká loterie, protože Britové na tomto místě v posledních letech představili jak výjimečný V12 od Zagata (ten letos Astonu zahýbá s BMW a nebo ještě výjimečnější One-77. Právě jím je hodně inspirován i nový DBS, jenž si zatím říká „projekt AM 310”.
Nevíme, co přesně má číslo 310 značit, jisté ale je, že o koncept v pravém slova smyslu nejde. Vůz nevypadá jako nějaká šílená idea naznačující, co by mohlo být za pár let, ale spíše jako předprodukční auto, které se světu ve finální podobě představí už za pár měsíců. Vůz se totiž - nutno dodat, že v souladu s očekáváními - od dnešního DBS až tak neliší.
Příď vypadá velmi podobně, ve výsledku jsou ale pochopitelně všechny díly nové. Jiné jsou světlomety, maska chladiče, přední nárazník a odlišně tvarovaná je také kapota motoru. Boční a zadní partie jsou pozměněny více a zdají se být ovlivněny právě zmíněným One-77. Podívejte se hlavně na výdechy v předních blatnících, na které navazuje prolis ve dveřích táhnoucí se až k jejich klikám. Ještě větší inspiraci výjimečnějším bratříčkem pak lze spatřovat v řešení zádě, zejména pak koncových světel.
Pořádný pohled do interiéru se nám zatím nenaskytl, ale očekává se, že tam se bude nové DBS od svého předchůdce vizuálně i funkčně odlišovat mnohem více, však právě na něj se ozývaly kritické hlasy nejvíce. Zde si ale na cokoli přesnějšího musíme počkat.
O technice se zatím neví mnoho, jisté každopádně je, že nové DBS nebude úplně nové. Použije stejnou platformu VH jako dosavadní provedení, dílčí technická řešení ale budou odlišná. Aston říká, že ve výsledku bude DBS 2013 ze 75 procent nové, o což se postarají hlavně nové materiály použité při konstrukci podvozku a karoserie. Prim mají hrát uhlíková vlákna a hliník a vůz by měl díky tomu také přijít o část své hmotnosti, konkrétní číslo ovšem neznáme.
Pod kapotou najde znovu místo motor 6,0 V12 známý třeba i z modelu Vantage V12, ale také ze současného DBS. Jeho nejvyšší výkon má činit velmi schopných 673 koní, tedy o 63 více než dnes. Řešení přenosu výkonu na kola má též zůstat zachováno, a tak věříme, že vůz bude nadále k mání i s manuální převodovkou, neboť ta automatická, kterou Aston používá, není vůbec povedená.
I přes jisté mezery ve znalostech vzhledu i techniky je zřejmé, že nové DBS je de facto hotové. Také proto se hovoří o tom, že premiéry sériové verze modelu 2013 se dočkáme již letos v srpnu, před další soutěží elegance v kalifornském Pebble Beach, kde se ukáže veřejně. Jestli se tak stane, to se uvidí, do té doby nám můžete říci, jak by se vám nový DBS zamlouval, kdyby vypadal přesně jako AM 310...
Sériový nový Aston DBS se od tohoto vozu nemůže dramaticky lišit už proto, že do začátku jeho výroby zbývá jen pár měsíců...
Videí z místa premiéry je zatím k dispozici poskrovnu
Foto: Arthomobiles, Ultimate Car Page
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 40 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva