Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vanquish a Rapide S 2015: Britové dostali osmistupňový automat
6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová převodovka ZF vylepšila akceleraci o půl sekundy. Kromě toho navýšila nejvyšší rychlost a zredukovala spotřebu a emise CO2.
Vlajkové lodi britské automobilky Aston Martin měly doposud jednu zásadní slabinu, a sice převodovku. Šestistupňový automat Touchtronic 2 bychom totiž sotva mohli nazvat moderním či bryskně řadícím. Asi proto nebude překvapením, když se modernizace modelů Vanquish a Rapide S soustředila právě na tento komponent. Do nového modelového roku tedy oba Britové vstupují s novým automatem Touchtronic III, ten však s předchozí převodovkou nemá kromě názvu pranic společného. Místo toho jde o známou osmistupňovou skříň, kterou vyvinula firma ZF a kterou technici Astonu Martin upravili dle svých potřeb.
Vyjma toho se drobným úpravám podrobil také šestilitrový dvanáctiválec, který kromě jiného nově profituje z řídicí jednotky firmy Bosch. Pochlubit se tedy může výkonem 576 koní u modelu Vanquish, zatímco pod kapotou sedanu Rapide S produkuje koní 560. To v kombinaci s moderním automatem výrazně ovlivnilo čas potřebný k akceleraci na stovku. V obou případech totiž máme co do činění s půlsekundovou úsporou, díky čemuž čtyřdveřový vůz zvládá danou disciplínu za 4,4 sekundy, ten dvoudveřový pak za 3,8 s. Díky tomu je nejlépe sprintujícím sériovým Astonem Martin všech dob.
Jen u lepší akcelerace ovšem nezůstaneme, upravený finální převod totiž rovněž zvedl maximální tempo u obou vozů na více než 322 km/h. Spotřeba a emise CO2 ovšem letěly dolů, přičemž u dvoudveřového kupé se dočkáme 298 gramů na kilometr a u čtyřdveřového sedanu 300 g/km. Žíznivost pak u Astonu Martin Vanquish činí 19,3 l/100 km ve městě, 9,1 l/100 km mimo město a 12,8 l/100 km v průměru. Otevřená verze Volante přitom disponuje stejnými hodnotami, zatímco u Rapide S se dočkáme lehkého navýšení na 19,5/9,1/12,9 litru na sto kilometrů.
Tím ovšem modernizace nekončí, za dalšími novinkami ovšem musíme zamířit k podvozku. Vanquish totiž dostal o 15 procent tužší přední a o 35 procent tužší zadní tlumiče. Oba modely pak navíc disponují o 20 procent tužším zapouzdřením zadního zavěšení a poladěnými brzdami, přičemž Rapide S navíc obdržel větší přední kotouče. To je ale v rámci mechaniky skutečně vše, dodat snad již můžeme pouze tolik, že zmiňovaná osmistupňová převodovka dovede řadit za 0,13 sekundy.
Přesunout se tedy můžeme k vizuálním úpravám, kterých již není tolik. Zvenčí jde víceméně jen o nové barvy, z nichž vyzdvihnout můžeme odstín Diavolo Red dříve dostupný pouze u série V12 Zagato. Sáhnout pak můžete ještě po kovaných kolech, které redukují neodpruženou hmotnost o téměř sedm kilogramů, zatímco uvnitř se objevují nové barvy čalounění. Tím ale náš report můžeme uzavřít, přičemž ceny budou známy blíže k podzimnímu zahájení prodeje.
Oficiální fotogalerie Astonu Martin Vanquish 2015
Oficiální fotogalerie Astonu Martin Vanquish Volante 2015
Oficiální fotogalerie Astonu Martin Rapide S 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 6 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejčtenější články
- Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
30.3.2024 - Firma předělávající spalovací auta na elektrická se kompletně zhroutila, David Beckham v ní utopil skoro půl miliardy
30.3.2024 - VW představil znak na auto, který má zabránit střetům se zvěří. A přísahá, že nejde o aprílový žert
30.3.2024 - Auto od čínského výrobce mobilů, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, je okamžitě hit
30.3.2024 - Tesla poprvé rozjela velkou reklamní kampaň na sociálních sítích, jejím kvartálním prodejům teče do bot
30.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 15:10 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.29. 15:10 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 04.29. 15:07 - Vrooom
- Policejní kontroly a měření 04.29. 14:30 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 12:01 - mattonecz
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus