Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ať žije král: Mercedes G nekončí, po faceliftu v roce 2016 přežije i rok 2026
23.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Land Rover to s Defenderem zabalí, Mercedes se ale třídy G vzdát nehodlá. Do dvou let ji dopřeje jen větší facelift, aby ji nechal žít až do roku 2027.
Nic zatím není oficiální a i kdyby bylo, výrobci mohou mínit a Evropská unie měnit. Přesto to vypadá, že zatímco Land Rover se svým ikonickým Defenderem vyklízí pole, aby mohl představit nástupce, Mercedes se k témuž nechystá. Dřívější, i když ne zcela jednoznačné zprávy tedy naznačovaly opak, máme-li však věřit britským kolegům z magazínu Car, pak stuttgartské plány nakonec doznaly změn a zatímco jeden král terénu zemře, druhému budeme moci provolávat slávu.
Současná třída G, která je zároveň tou jedinou kdy vyrobenou a stále dostává i nové verze se totiž prý do důchodu nechystá. Zdroje Caru hovoří o tom, že vůz sice projde v roce 2016 nemalými změnami, ty ale neovlivní jeho podstatu. Nepůjde tedy o nový vůz, jen větší facelift, který má dopřát Géčku hlavně tvary slučitelnější se zákony aerodynamiky než cokoli jiného. A pochopitelně také modernější bezpečnostní a luxusní prvky.
Máme-li být konkrétní, pak by se vůz měl dočkat citelného rozšíření karoserie o cca 100 mm na přibližně 1 860 mm. Hranaté tvary ale mají zůstat zachovány, přestože dojde na jistou aerodynamickou optimalizaci počítající i se snížením výšky. Zbylé technické novinky budou hlavně dílčí - počítá se s novými světly využívajícími LED nebo s osazením vozu řadou kamer dovolující používání nejnovějších bezpečnostních a komfortních systémů Mercedesu.
Změnit se ale má i nabídka motorů. Mercedes prý neodolá tlaku EU a z nabídky vyřadí dvanáctiválcovou jednotku, vrcholem tak bude jeden z osmiválců varianty AMG atakující výkonovou hranici 600 koní. Skromnější verze pak vsadí na šestiválce - dieselový 2,9 s výkonem přes 300 koní a nový benzinový řadový „šestihrnek” generující přes 360 koní. I „standardní” verze pak mají dostat motor V8, počítá se čtyřlitrem o výkonu zhruba 460 koní.
Tohle všechno má Géčku zajistit další klidný život po boku norem přejících jen všemu „normálnímu”. Jestli to takto dopadne, uvidíme až časem, Mercedes ale prý aktuálně počítá s prodejem vozu až do roku 2027. A to už je docela vzdálená budoucnost...
První a jediná generace Mercedesu G má žít dál. Po větším faceliftu v roce 2016 má na trhu vydržet dalších 11 let
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 23 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před hodinou - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva