Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A6, S6 a RS6 2015: facelift přinesl nový vzhled i základní motor
4.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní benzin slibuje spotřebu 5,7 l/100 km, u A6 Avant 2,0 TDI můžete sáhnout po kompozitních pružinách.
Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se rozhodla modernizovat „šestkovou“ řadu. Ta se zvenčí pyšní hlavně lehce upravenou čelní maskou, kdy standardní verze A6 a A6 Avant dostaly osm horizontálních lamel. Pro modely S6 a S6 Avant byl pak tento počet zredukován na šest, zatímco Audi A6 Allroad dostalo lišty vertikální a RS6 Avant výplet ve tvaru včelích pláství. Mimo to si ovšem lze povšimnout také přeprofilovaných nárazníků, bočních prahů či koncovek výfuku.
Nové jsou rovněž světlomety, přičemž za příplatek můžete sáhnout také po LEDkách či dokonce technologii Matrix LED. Tím ale venkovní proměna končí a my můžeme nakouknout do interiéru, kde nás víceméně čeká jen selekce nových barev čalounění (přidán byl šedý odstín Flint a červený Arras). Zbytek kabiny ale zůstává při starém, což platí jak o sedadlech, která lze na přání vybavit masážním strojkem, tak o multimediálním systému MMI.
Zásadní změny se však odehrály pod kapotou, kde v rámci standardu lze vybírat ze tří benzinových a pěti dieselových agregátů. Naprostou novinkou je verze 1,8 TFSI, se kterou se u sedanu pojí hmotnost pouze 1 535 kg (bez řidiče) a automatická převodovka S tronic. Výkon přitom činí 190 koní, spotřeba byla u obou karosářských variant vypočítána na 5,7 l/100 km a emise CO2 na 133 gramů na kilometr.
Další zásadní změnu lze pak vysledovat u třílitrového turbodieselu, který ve verzi BiTurbo standardně produkuje 320 koní. Jelikož Audi slaví 25. výročí motorů TDI, budou k mání verze A6 Competition a A6 Avant Competition naladěné na 326 koní, respektive na 346 koní při krátkodobém využití funkce overboost - obojí je známe už ze stejně pojmenované verze A7 Sportback. Přenos síly přitom bude mít na starosti osmistupňový automat.
Novinky jsou také spojené s modelem A6 Avant 2,0 TDI ultra, kde kromě 190 koní můžete počítat se spotřebou 4,2 l/100 km a na přání také s pružinami vyrobenými z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny. Tato inovace má ušetřit 4,4 kilogramu neodpružené hmotnosti, přičemž ještě dále poníží žíznivost. V rámci litých kol přitom můžete sáhnout po 17- až 20palcovém provedení.
Tím ale víceméně modernizace skončila, u modelů A6 Allroad quattro, S6, S6 Avant a RS6 Avant již k mechanickým změnám nedošlo. V rámci faceliftu lze tedy počítat pouze s minoritní kosmetickou proměnou, která je u vrcholného kombíku spárována s výkonem 560 koní. Čtyřlitr V8 twin-turbo ovšem pohání i obě „šestky“, kde na všechna čtyři kola posílá koní 450.
Do prodeje novinky zamíří již během tohoto podzimu, přičemž na německém trhu lze nový model Audi A6 1,8 TFSI pořídit za 38 400 Eur (cca 1 056 000 Kč). Kombi je o 2 500 Eur (68 750 Kč) dražší, zatímco Allroad 3,0 TDI startuje na sumě 56 650 Eur (1 557 875 Kč) a S6 na částce 75 400 Eur (2 073 500 Kč). Za vrcholné RS6 Avant pak dáte 108 900 Eur (2 994 750 Kč).
Audi A6 2014 facelift
Audi A6 Avant 2014 facelift
Audi A6 Allroad Quattro 2014 facelift
Audi S6 2014 facelift
Audi S6 Avant 2014 facelift
Audi RS6 Avant 2014 facelift
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 3 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 5 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:26 - jerry
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB