Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší
14.12.2019 | Petr Prokopec
Interiéry Audi platí v posledních letech za velmi progresivní, séfdesignér čtyř kruhů ale nyní uvedl, že do budoucna zajdou ještě dál. Během pár let máme očekávat eliminaci všech tlačítek a více virtuální reality.
Nejspíše vám neuniklo, že klasická tlačítka se v nových vozech začínají stávat ohroženým druhem. Asi nejdále zachází koncern VW, který pomocí dotykových displejů již nahradil pomalu všechny původní ovládací prvky. Pokud tedy nahlédnete do některého z nejnovějších vrcholných modelů Audi, uvidíte především 12,3palcový digitální přístrojový štít, 10,3palcovou centrální obrazovku multimediálního systému MMI a 8,6palcový displej určený pro ovládání klimatizace. Pomalu tak jediným tlačítkem zůstává otočný ovladač hlasitosti audio systému.
Šéfdesignér čtyř kruhů Marc Lichte však uvedl, že jde o pouhý začátek. Dalším krokem automobilky je totiž head-up displej s rozšířenou realitou, díky kterému se digitální přístrojový štít stane menším a bude zobrazovat méně informací. Obě centrální obrazovky pak čeká sloučení do jedné, přičemž zmizet mají veškerá zbývající tlačítka. To se týká i kruhového ovladače hlasitosti, jakkoliv Lichte naznačuje, že by tu mohla zůstat jistá ručně ovládaná alternativa pro ty, kdo nechtějí používat dotykový displej, hlasové povely či gesta.
Lichte mimo to dodává, že měnit se nebudou pouze interiéry, ale také exteriéry. Stojí za tím přesun směrem k elektromobilitě, který čtyřem kruhům dovolí prodloužit rozvor a zkrátit převisy. Základní silueta sice nadále odpovídá vozům se spalovacím ústrojím, to je však podle šéfdesignéra Audi záměr. Automobilka totiž hodlá v prvé fázi postupovat evolučním směrem, aby příliš nevyděsila zákazníky. Nicméně zhruba za čtyři roky přijde druhá fáze, kdy se evoluce změní na revoluci.
Co přesně si pod tím představit? Změna opětovně souvisí s elektrickým ústrojím, které neovlivní jen rozvor či převisy, ale také světlou výšku. Ta totiž poklesne co nejníže, což sníží aerodynamický odpor a zvýší dojezd. Nicméně uvnitř by takto stylizovaná auta měla i nadále odpovídat své nátuře, v případě SUV tedy zákazníci budou moci nadále počítat se zvýšenou jízdní pozicí. S ohledem na absenci spalovacího ústrojí se ovšem dočkají daleko většího prostoru.
První novinkou upečenou dle tohoto receptu bude Audi E-Tron GT, jenž vzejde z Porsche Taycan. Disponovat však bude jen onou sníženou světlou výškou, kabina bude i nadále kombinovat dotykové displeje s několika klasickými tlačítky. Dané provedení má dorazit již v příštím roce, stejně jako E-Tron Sportback. V tomto případě však nepůjde o liftback, nýbrž o SUV, které se oproti již nabízenému Audi E-Tron bude lišit stylovější a tedy sklopenější zádí. Uvnitř ale nabídne jen méně místa, nikoliv zcela novou architekturu.
Audi E-Tron sice zamířilo beztlačítkovou cestou, několika klasickými ovladači ale ještě disponuje. To se však do budoucna změní, stejně jako se zmenšení dočkají displeje, kterých navíc dorazí méně
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 11 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva