Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší

Interiéry Audi platí v posledních letech za velmi progresivní, séfdesignér čtyř kruhů ale nyní uvedl, že do budoucna zajdou ještě dál. Během pár let máme očekávat eliminaci všech tlačítek a více virtuální reality.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší

14.12.2019 | Petr Prokopec

Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší

/

Foto: Audi

Interiéry Audi platí v posledních letech za velmi progresivní, séfdesignér čtyř kruhů ale nyní uvedl, že do budoucna zajdou ještě dál. Během pár let máme očekávat eliminaci všech tlačítek a více virtuální reality.

Nejspíše vám neuniklo, že klasická tlačítka se v nových vozech začínají stávat ohroženým druhem. Asi nejdále zachází koncern VW, který pomocí dotykových displejů již nahradil pomalu všechny původní ovládací prvky. Pokud tedy nahlédnete do některého z nejnovějších vrcholných modelů Audi, uvidíte především 12,3palcový digitální přístrojový štít, 10,3palcovou centrální obrazovku multimediálního systému MMI a 8,6palcový displej určený pro ovládání klimatizace. Pomalu tak jediným tlačítkem zůstává otočný ovladač hlasitosti audio systému.

Šéfdesignér čtyř kruhů Marc Lichte však uvedl, že jde o pouhý začátek. Dalším krokem automobilky je totiž head-up displej s rozšířenou realitou, díky kterému se digitální přístrojový štít stane menším a bude zobrazovat méně informací. Obě centrální obrazovky pak čeká sloučení do jedné, přičemž zmizet mají veškerá zbývající tlačítka. To se týká i kruhového ovladače hlasitosti, jakkoliv Lichte naznačuje, že by tu mohla zůstat jistá ručně ovládaná alternativa pro ty, kdo nechtějí používat dotykový displej, hlasové povely či gesta.

Lichte mimo to dodává, že měnit se nebudou pouze interiéry, ale také exteriéry. Stojí za tím přesun směrem k elektromobilitě, který čtyřem kruhům dovolí prodloužit rozvor a zkrátit převisy. Základní silueta sice nadále odpovídá vozům se spalovacím ústrojím, to je však podle šéfdesignéra Audi záměr. Automobilka totiž hodlá v prvé fázi postupovat evolučním směrem, aby příliš nevyděsila zákazníky. Nicméně zhruba za čtyři roky přijde druhá fáze, kdy se evoluce změní na revoluci.

Co přesně si pod tím představit? Změna opětovně souvisí s elektrickým ústrojím, které neovlivní jen rozvor či převisy, ale také světlou výšku. Ta totiž poklesne co nejníže, což sníží aerodynamický odpor a zvýší dojezd. Nicméně uvnitř by takto stylizovaná auta měla i nadále odpovídat své nátuře, v případě SUV tedy zákazníci budou moci nadále počítat se zvýšenou jízdní pozicí. S ohledem na absenci spalovacího ústrojí se ovšem dočkají daleko většího prostoru.

První novinkou upečenou dle tohoto receptu bude Audi E-Tron GT, jenž vzejde z Porsche Taycan. Disponovat však bude jen onou sníženou světlou výškou, kabina bude i nadále kombinovat dotykové displeje s několika klasickými tlačítky. Dané provedení má dorazit již v příštím roce, stejně jako E-Tron Sportback. V tomto případě však nepůjde o liftback, nýbrž o SUV, které se oproti již nabízenému Audi E-Tron bude lišit stylovější a tedy sklopenější zádí. Uvnitř ale nabídne jen méně místa, nikoliv zcela novou architekturu.


Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší - 1 - Audi E-Tron 2019 US verze 01Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší - 2 - Audi E-Tron 2019 US verze 02Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší - 3 - Audi E-Tron 2019 US verze 03Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší - 4 - Audi E-Tron 2019 US verze 04Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší - 5 - Audi E-Tron 2019 US verze 05Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší - 6 - Audi E-Tron 2019 US verze 06Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší - 7 - Audi E-Tron 2019 US verze 07Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší - 8 - Audi E-Tron 2019 US verze 08Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší - 9 - Audi E-Tron 2019 US verze 09Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší - 10 - Audi E-Tron 2019 US verze 10Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší - 11 - Audi E-Tron 2019 US verze 11Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší - 12 - Audi E-Tron 2019 US verze 12
Audi E-Tron sice zamířilo beztlačítkovou cestou, několika klasickými ovladači ale ještě disponuje. To se však do budoucna změní, stejně jako se zmenšení dočkají displeje, kterých navíc dorazí méně

Zdroj: Motor Authority

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.