Audi překvapilo sportovní vlajkovou lodí, dostala zbrusu nový V8 na benzin

Pokud Audi v poslední době představilo nový sportovní model, dostal dieselový motor. Sportovní verze vlajkové lodi čtyř kruhů je ale výjimkou, nová generace S8 má hybridní benzinový osmiválec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi překvapilo sportovní vlajkovou lodí, dostala zbrusu nový V8 na benzin

2.7.2019 | Petr Prokopec

Audi překvapilo sportovní vlajkovou lodí, dostala zbrusu nový V8 na benzin

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud Audi v poslední době představilo nový sportovní model, dostal dieselový motor. Sportovní verze vlajkové lodi čtyř kruhů je ale výjimkou, nová generace S8 má hybridní benzinový osmiválec.

Audi v posledních měsících překvapilo návratem k dieselovým motorům. Ty se nastěhovaly pod kapotu modelů SQ5, S4, S5, S6, S7 i SQ8, odkud v některých případech dokonce vystrnadily benzinové agregáty. Za tímto krokem stojí hlavně stále přísnější regulace spotřeby resp. emisí CO2 ze strany EU, se kterým si TDI rozumí lépe. Vonnější výpary jsme tak u sportovních derivátů čtyř kruhů příliš nečekali, alespoň tedy ne u takových, jenž nejsou ozdobeny dvojicí písmen RS. Automobilka však s novou variantou S8 dokázala překvapit.

Německá novinka dostala do vínku čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, se kterou dorazil 48voltový mild hybridní systém. Součástí soustavy je i lithium-iontová baterie umožňující rozšířené využití systému start-stop či „plachtění“, dále je možné počítat s deaktivací válců. Tato koncepce by automobilce měla napomoci v snížení spotřeby a tedy i emisí CO2, konkrétní data však zmíněna nebyla. I po stránce dynamické pak momentálně víme pouze tolik, že omezovač přichází ke slovu při tradičních 250 km/h.

O výkonu či točivém momentu se Audi naštěstí rozepsalo, pohonná jednotka tak dává k dobru 570 koní a 800 Nm točivého momentu. To jsou působivější čísla, než s jakými je spárováno třeba Bentley Continental GT V8, které se navíc musí obejít bez hybridizace. Přesto zvládá stovku za rovné 4 sekundy. Novinka čtyř kruhů by tak mohla zamířit ještě o nějakou tu desetinku níže, zvláště když její hmotnost bude přibližně stejná jako v případě britského kupé.

Motorový prostor ale již opusťme a podívejme se, co se skrývá pod ním. S8 totiž disponuje tzv. prediktivním aktivním zavěšením, které adaptivní vzduchový podvozek páruje s elektromechanickými regulátory. V každém rohu tak může dojít k nezávislému zvednutí či poklesnutí zavěšení, čímž jsou zredukovány náklony karoserie. A co více, i přes přitvrzení a snížení podvozku je na tom prý Audi S8 v rámci komfortu stejně jako regulérní limuzína A8.

Automobilka dále přivedla do hry již ve standardní výbavě zadní sportovní diferenciál, natáčení zadní nápravy a vektorování točivého momentu mezi zadními koly. Mimo to mohou zákazníci objednávat za příplatek také karbon-keramické kotouče či až 21palcová litá kola. S těmi přitom dorazila čtveřice koncovek výfuku, které jsou víceméně jediným dalším poznávacím znamením tohoto provedení. Tedy pokud pomineme všudypřítomná loga S8.

Kabina se dočkala vylepšených sedadel limuzíny, jejichž boky lze dofouknout kvůli zlepšení bočního vedení. Pohodlí dále umocňuje aktivní potlačení ruchu z ulice a větrného hluku, za čímž stojí audio systém. Zachovány byly veškeré aktivní řidičské systémy, kromě toho palubní menu profituje z napojení na dopravní systém v mnoha městech, kdy je na displeji zobrazeno odpočítávání semaforu.

Tím dostupné informace končí, o cenách se německá automobilka zatím nezmiňuje. Dá se však předpokládat, že Audi S8 bude mít výstavní premiéru na frankfurtské motor show. Nejpozději na podzim se tak veškerá chybějící data dozvíme, první exempláře by pak k zákazníkům mohly dorazit ještě před Vánoci.


Audi překvapilo sportovní vlajkovou lodí, dostala zbrusu nový V8 na benzin - 1 - Audi S8 2019 prvni foto 01Audi překvapilo sportovní vlajkovou lodí, dostala zbrusu nový V8 na benzin - 2 - Audi S8 2019 prvni foto 02Audi překvapilo sportovní vlajkovou lodí, dostala zbrusu nový V8 na benzin - 3 - Audi S8 2019 prvni foto 03Audi překvapilo sportovní vlajkovou lodí, dostala zbrusu nový V8 na benzin - 4 - Audi S8 2019 prvni foto 04Audi překvapilo sportovní vlajkovou lodí, dostala zbrusu nový V8 na benzin - 5 - Audi S8 2019 prvni foto 05Audi překvapilo sportovní vlajkovou lodí, dostala zbrusu nový V8 na benzin - 6 - Audi S8 2019 prvni foto 06
Audi S8 nakonec počítá s čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo v mild hybridní verzi. Pohonná jednotka produkuje 570 koní a měla by zajistit sprint na stovku pod 4 sekundy

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše