Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem
7.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kupé nově spřáhlo osmiválec s elektromotorem, a tak jeho výkon narostl na 677 koní. Auto je pak nově schopné samovolného pohybu.
S koncepčním Audi Prologue jsme se mohli seznámit již při jeho premiéře na podzimním autosalonu v Los Angeles. Nyní dvoudveřové kupé dorazilo také na veletrh elektroniky CES v Las Vegas, přičemž na první pohled se může zdát, že došlo pouze k nepatrné vizuální proměně. Namísto původního světlého stříbrného laku totiž karoserii pokrývá tmavě šedá barva, které společnost dělají odlišná pětiprasková kola nahrazující původní mnohapaprskové ráfky.
Tím ovšem venkovní odklon končí, za dalšími změnami je třeba zamířit do interiéru a pod kapotu. V kabině se toho ovšem mnoho neodehrálo, nový je pouze tmavý potah vrchní části palubní desky a volantu. Více však technici Audi úřadovali pod kapotou, kde původní koncept profitoval ze čtyřlitrového osmiválce naladěného na 605 koní a 750 Nm, pročež bylo možné počítat s 3,7sekundovou akcelerací z klidu na stovku.
Nová verze Audi Prologue sice u benzinové pohonné jednotky setrvává, zároveň k ní ovšem přihazuje elektromotor a lithium-iontové baterie o kapacitě 2,6 kWh. Výkon tak narostl na 677 koní a točivý moment na 950 Nm, pročež sprint poklesl o dvě desetiny na 3,5 s. Mimo to lze počítat také s redukcí emisí CO2 ze 199 gramů na kilometr na 185 g/km, spotřeba pak byla nově vyčíslena na 7,9 l/100 km.
Ani tato modifikace však ve výsledku není tou nejzásadnější. Nové provedení Audi Prologue totiž dostalo přívlastek Piloted Driving Concept, jenž naznačuje přítomnost autonomního řízení. To vychází z dat poskytovaných laserovými skenery, videokamerami, radarovými a ultrazvukovými senzory, které následně informacemi napájejí centrální jednotku zFAS (zentrales Fahrerassistenzsteuergerät).
Na základě pokynů „elektronického mozku“ je pak Audi schopné samovolné jízdy, což je technologie, kterou velmi brzy uvidíme v sériové výrobě. Šéf vývoje čtyř kruhů Ulrich Hackenberg totiž uvedl, že na konci příštího roku bychom se měli dočkat příchodu nové generace Audi A8 osazené částečným autopilotem. Ten by měl zvládnout najít volné parkovací místo, do kterého následně i sám zajede.
Mimo to má být novinka schopna autonomní jízdy do rychlosti 60 km/h, což sice na první pohled nevypadá jako enormní číslo, Scott Keogh z amerického zastoupení německé značky však dodává, že v ten moment je pokryta většina přesunů ve městech. Mimo to jde pouze o první stupeň, který otevírá cestu k dalším možnostem.
Zatím ovšem není jisté, kdy k takovému kroku dojde. Překážkou totiž není pouze technologie ve svých zárodcích, ale také legislativa. Jelikož ovšem ke stejnému cíli míří celá řada výrobců, dá se předpokládat, že ke změně zákonů minimálně na sklonku této dekády dojde.
Audi Prologue Piloted Driving Concept se nedočkalo pouze delšího názvu či jiného laku karoserie, ale také výkonu navýšeného na 677 koní a autonomního řízení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva