Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Quattro a Nanuk půjdou do výroby, následovat mají další crossovery a SUV
1.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Audi chce vylepšit svou image, proto představí více výjimečných modelů. Ty malé mají naopak smůlu.
Na Starém kontinentu je možná Audi vnímáno jako prémiová značka, jež má „náskok díky technice“, za oceánem jde však o trochu jinou písničku. Američané ingolstadtskou automobilku vnímají spíše jako trochu dražší Volkswagen a pokud třeba takové celebrity touží po prémiové limuzíně (a nechtějí přitom Rolls-Royce nebo Bentley), sáhnou po BMW či Mercedesu. To je fakt, který chtějí u čtyř kruhů změnit, a proto vyvíjí hned několik výjimečných modelů, které budou založené na nedávno představených konceptech a image značky se pokusí vylepšit.
Šéf britského zastoupení německé značky André Konsbruck přitom rovnou dodal, že míněnými vozy jsou třeba nové Quattro a Nanuk. „Každý koncept, který představíme, je připraven na výrobu, a tyto modely nejsou výjimkou. Proto míříme k budoucnosti, ve které představíme odlišná a inovativní prémiová auta, po kterých lidé prahnou. Nebudou se prodávat ve velkém množství a cenový strop vyšponují trochu výše, ale značce jako takové vylepší přitažlivost.“
To je tvrzení, které je založené na reálných základech. Modely jako A3 totiž celý svět do kolen rozhodně nedostanou, ovšem Quattro i Nanuk by toho dosáhnout mohly bez sebevětší námahy. Z Konsbruckova prohlášení ovšem vyplývá, že ani jeden z konceptů zatím nespatřil zelené světlo, a tak je od výroby dozajista dělí roky, nikoli dny. To koneckonců nepřímo potvrzuje i šéf britského Audi, který dodává, že nejprve je třeba vzbudit pořádnou touhu u zákazníků.
Jen dva modely ovšem na rozproudění krve v žilách nestačí, díky čemuž by Quatto a Nanuk měla následovat řada o trochu obyčejnějších modelů, ovšem takových, které jsou aktuálně nejvíce žádané. To znamená, že přednost před malými městskými vozy dostanou crossovery a SUV, a to dokonce i ty menší, které se v hierarchii zařadí pod Audi Q3. I když zrovna tahle záležitost je nám de facto známa od doby, kdy si značka zaregistrovala označení Q2.
Myšlenka modelu A0, jinak také přepracovaného Volkswagenu up! je naopak mimo mísu, a to kvůli Audi A1, které je podle Konsbrucka nadmíru úspěšné. „A1 přilákalo značce nejvíce nových zákazníků, kteří jsou zároveň i nejmladšími. Proto se musíme ptát, co by nám vlastně představení ještě menšího vozu mohlo přinést.“ Na základě výše řečeného asi jen navýšení nákladů...
Koncepční Audi Sport Quattro se prý dočká výroby. Jsme zvědavi, zda i produkční verze bude vážit enormních 1 850 kilogramů
Audi Nanuk bude moci i do terénu. Tedy pokud nakonec opravdu dostane oficiální požehnání
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 4 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 5 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 7 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 8 hodinami - Nové Ferrari zaskočilo jménem i vzhledem, jeho motor ale stačí k tomu, aby se vyprodalo na léta dopředu
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.03. 16:58 - denis
- Rychlodotazy 05.03. 16:32 - pavproch
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 18:50 - Brus