Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q8 je ve hře, Q2 je pro automobilku nejvyšší prioritou
22.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V Ingolstadtu se chystají další SUV-orgie. Po Q3, Q5, Q7 a chystaných Q4 a Q6 přijde také Q2 a šéf firmy tlačí rovněž na vznik luxusního modelu Q8.
Ani o jednom z těchto modelů neslyšíme poprvé. Jméno Q8 si Audi zaregistrovalo už loni, a tak není divu, že se krátce poté začalo spekulovat o jeho podobě. V případě Q2 pak už ani nelze mluvit o spekulacích koncept Crosslane Coupé byl jeho jasným předobrazem. Nyní víme více o tom, co čtyři kruhy s těmito vozy zamýšlejí.
Technický ředitel Audi Wolfgang Durheimer na autosalonu v Šanghaji před britskými kolegy zmínil, že vznik luxusní Q8 sice zatím není jistotou, zrovna on by si ale jakožto velký příznivce SUV takový model v nabídce představit dokázal. „SUV jsou naší prioritou a model větší než současná Q7 je jedním z těch, který můžeme postavit. Zapadl by do naší nabídky a Bentley už ukázalo, čeho lze s vozem této velikosti dosáhnout,” řekl konkrétně Durheimer.
Před rozšiřováním nabídky SUV očividně nemá žádná zábrany, Q8 si dokáže představit jak vedle obdobného modelu Bentley, tak i vedle stejně pojatého modelu Lamborghini. „Tlačil jsem v Bentley na vznik SUV a tlačím Audi, aby také nabídlo něco v tomto segmentu. Dokážu si představit Audi a Bentley nabízet SUV ve stejném segmentu a Lamborghini též. Ve své pozici (Audi je formálně majitelem Lamborghini a Durheimer tedy má co mluvit i do jeho rozhodování - pozn. red.) se snažím povzbuzovat Lamborghini, aby v tomto projektu také pokročilo,” dodal Wolfgang D. s tím, že koncern Volkswagen podporuje podobnou vnitřní konkurenci a tyto modely by si na trhu beztak příliš nelezly do zelí.
Zatímco Q8 je možnou budoucností, Q2 je budoucí jistotou. Durheimer jej označil za „nejvyšší prioritu” přičemž limitem ke vzniku nejen jej, ale i dalších SUV jsou jsou pouze „lidské a technické zdroje vývojového oddělení Audi”. Tady bude ještě veselo...
Audi sní o supernabídce SUV postihující všechny segmenty trhu. Zatímco vrcholné Q8 je zatím jen ve hře, nejmenší Q2 (zde ve formě konceptu Crosslane) se brzy stane produkční realitou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:40 - honziss
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23