Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic
10.2.2012 | Petr Miler | 2 příspěvky
Audi dnes strhlo plachtu z dlouho očekávaného modelu TT RS Plus. Ono Plus posouvá jeho možnosti dále, ale ne až tak, jak jsme dosud očekávali.
Spekulacím o brzkém příchodu Audi TT RS Plus už pomalu začaly růst vousy. Vždyť skoro jako o hotové věci jsme o něm psali už před rokem, když se v katalogu náhradních dílů Audi objevila zmínka o něm i jeho základní specifikace, zejména pak výkon 360 koní. Tehdy v kolonce označující datum začátku výroby svítila hodnota 5/11, ale květen byl pryč a TT RS Plus nikde.
V říjnu pak na tyto spekulace navázaly další, které hovořily až o 385 koních výkonu a snížení hmotnosti o 60 kilogramů. Paradoxem je, že ryzí fantazií byly pozdější informace, ty skoro rok staré byla naopak skoro úplně přesné. Akorát místo května 2011 si k datu začátku výroby připište letošní duben.
Audi totiž vůz představilo až dnes, necelý měsíc před začátkem autosalonu v Ženevě, kde se stane jedním z jeho větších novinek. Ale protože bude nutně muset hrát druhé housle po boku ještě významnějších nových modelů, RS4 2012 a A3 2012, dozvěděli jsme se o něm prakticky všechno hned teď. A je třeba jedním dechem dodat, že specifikace novinky jsou trochu zklamáním.
Ne snad, že by TT RS bylo nezajímavé auto a provedení Plus neposouvalo jeho možnosti ještě dál, změn je ale méně, než se obecně očekávalo. Vůz trochu jinak vypadá, má pár koní navíc a bude i trochu jinak znít, tím odlišnosti končí. Ale vezměme to po pořádku.
Co se vzhledu týče, je verze Plus rozpoznatelná podle leskle černé masky chladiče s matně hliníkovým orámováním, 19" kol z lehkých slitin v dvoubarevném provedení a krytů vnějších zpětných zrcátek z plastu vyztuženého karbonovými vlákny. Trochu uhlíkových vláken pak najdeme ještě na krytu motoru. Již loni se hovořilo o tom, že vůz dostane „pár karbonových částí” pro odlehčení - tak toto jsou ony, žádné další „snižování hmotnosti” se nekoná a vůz v provedení kupé nadále váží 1 450 kilogramů jako standardní RS.
Ani v interiéru se neodehrály zrovna divoké změny. Dokonce ani na různých označeních vozu není znát, že jde o verzi Plus, s jedinou výjimkou - hlavicí řadící páky, která je odlišná i svým tvarem. Tím výčet specifik končí.
Co je ale zřejmě nejpodstatnější, žádné orgie nenastaly ani po technické stránce. Dvouapůllitrový přeplňovaný pětiválec dostal podle všeho jen jiné softwarové naladění, které mu přidalo skromných 20 koní k dobru. Ve výsledku tak motor nabízí až 360 koní výkonu pramenících z nejvýše 465 Nm točivého momentu, což může být v těchto výkonových sférách (jde o změnu o 5,9 procenta) skoro neznatelné. Aby ale řidič vnímal RS Plus jako přece jen ostřejší náčiní, dostal vůz také nový, zvukově výraznější výfukový systém.
Dobrou zprávou je, že stejně jako výchozí RS bude i RS Plus dostupné nejen s automatickou sedmistupňovou automatickou převodovkou S-tronic (DSG), ale i s klasickým šestistupňovým „manuálem”, Výkon samozřejmě míří na kola obou náprav a zajistí vozu zrychlení za 4,1 resp. 4,3 sekundy podle zvolené převodovky. Maximální rychlost je 280 km/h, což zní oproti 250 km/h u TT RS jako slušný posun vpřed, jde ale jen o nahrazení jednoho omezovače jiným, přirozenou maximálku vozu nereflektuje ani jedna z hodnot.
Zajímavé je, že krom kupé bude RS Plus k dispozici i jako Roadster - v takovém případě se hodnota zrychlení zhorší o 0,1 sekundy. Pro úplnost můžeme dodat i udávanou kombinovanou spotřebu paliva - 8,5 litru u kupé a 8,6 u roadsteru. Obě hodnoty jsou ale v případě pětiválcového turba Audi vskutku laboratorní a s realitou užívání tohoto modelu budou mít pramálo společného.
Jak už jsme zmínili, první TT RS Plus začnou sjíždět z výrobní linky Audi v maďarském Györu letos v dubnu a známe rovnou i ceny: v Německu bude TT RS Plus Coupe stát v základu 60 650 Eur, Roadster pak 63 500 Eur. Příplatek za automat je v obou případech 2 150 Eur, cenový rozdíl oproti TT RS pak činí 3 900 Eur. Přepočteno do českých korun si na Audi TT RS Plus musíte připrav it cca 1,55 milionu Kč a ono Plus vás na tom všem bude stát 100 tisíc. Jestli je to zajímavá nabídka, nebo nikoli, to už zvažte sami.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012




Pár živěji působících snímků navrch
Audi TT RS Plus vypadá zajímavě, rozdíl oproti již dobře známému TT RS je ale dost malý
Diskuze 2 příspěvky
Bleskovky
- Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
včera - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019 - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
8.12.2019 - Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
6.12.2019
Nejnovější články
- Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc podle Němců: I s málem si lze vybírat
před 5 hodinami - Zemřel strůjce automobilky Daewoo, po přešlapech se zapomíná na ni i na něj
před 6 hodinami - Nejnovější superjachta ohromí tím, co skrývá uvnitř, nechybí ani vodopád
před 7 hodinami - BMW ujel vlak elektronické výbavy aut, dohnat ztrátu mu ještě potrvá
před 8 hodinami - Řidiči Tesel se za blokování Superchargerů začali mstít tím nejhloupějším způsobem
před 9 hodinami - Čech po 16 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty
před 9 hodinami - VW pogratuloval Tesle k získání titulu Auto roku, škodolibost ale ani neskrýval
před 10 hodinami - Snad nejstylovější Mercedes-Benz stojí nepojízdný uprostřed kanceláře
před 11 hodinami - Úspěch jednoho z nových Hyundai ukazuje, jakou chybu dělají Ford a General Motors
včera - Luxusní přeborník ve ztrátě hodnoty přišel i se svým V12 biturbo na ceně o 3,8 milionu
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 23:01 - mmira
- Přepis vozidla - postup - jiný pojistník 21:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 20:59 - řidičBOB
- Onboard videa 20:57 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 20:55 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 20:32 - řidičBOB
- Lyžárna 18:06 - jerry
- BMW Divize 15:28 - Snowman000
- Volkswagen obecne 13:30 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 11.12.2019 - M.Z.
Autobazar
Audi A4 2.0 TDI
r.v. 2015
400 000,- KčAudi A4 2.0 TDI
r.v. 2014
324 000,- KčAudi A6 3.0 TDI
r.v. 2015
590 000,- KčAudi A3 1.6 TDI
r.v. 2016
330 000,- KčAudi A6 3.0 TDI
r.v. 2017
830 000,- KčAudi A4 1.4 TSI
r.v. 2017
580 000,- Kč