Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi znovu chystá A2, paradoxně jako menší vůz než je současná A1
8.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný základní model značky dostane do vínku benzinový tříválec nebo elektromotor. Ubytovat má čtyři osoby a s cenou startovat na 400 000 Kč.
O znovuzrození modelu A2 se německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku zmiňuje prakticky od chvíle, co v roce 2004 ukončila výrobu první generace. Ta byla vozem, který předběhl svou dobu, neboť do vínku dostal stejně jako vlajková loď A8 hliníkový prostorový rám. Vyznačoval se nízkou hmotností a tedy i nízkou spotřebou, s níž byl spojen relativně velký vnitřní prostor. Nicméně samotná konstrukce vyhnala cenu do výšin, kam dosáhla jen ta movitější klientela. Pro tu ale nebzl dostatečně atraktivní vzhled MPV, což nakonec vedlo k neúspěchu.
Nicméně v Ingolstadtu zanechalo Audi A2 dostatek šlépějí na to, aby značka uvažovala o nástupci, který by již nebyl tak radikální v konstrukci, což by se logicky podepsalo na příznivé ceně. V roce 2011 se tak dokonce objevil koncept, který mimo jiné počítal také s elektrickým pohonem. Nicméně o dvě léta později německá automobilka celý projekt „odpískala“ kvůli tehdy příliš vysoké ceně lithium-iontových baterií, které by novou generaci učinily ještě hůře prodejnou než originál.
Nové informace ovšem naznačují, že ukončení projektu nebylo definitivní. Místo toho se podle britských zdrojů má kompaktní čtyřmístný vůz dostat do prodeje v roce 2019. Předcházet mu přitom bude koncept, se kterým bychom se měli seznámit již letos na autosalonu v Paříži. Nicméně již nyní je známo relativně dost věcí na to, abychom si o chystaném Audi A2 mohli udělat obrázek. Začít můžeme délkou, která má činit zhruba 3 550 milimetrů. V portfoliu se tak novinka zařadí pod A1.
Vůz by měl být postaven na platformě NSF (New Small Family), kterou již používají Volkswagen up!, Seat Mii a Škoda Citigo. Ta prý byla již od počátku navržena tak, aby umožnila zástavbu jak klasického, tak i elektrického pohonného ústrojí. V případě základní verze tak máme počítat s nový přeplňovaným benzinovým tříválcem, který by měl startovat okolo 400 tisíc korun. Elektromobil bude zhruba dvakrát dražší, nicméně třeba v Británii na něj dostanete dotaci takřka 200 000 Kč.
Mimo hru je dieselová verze, přičemž podle Audi za vším stojí vysoké náklady spojené s recirkulací výfukových plynů. Dá se ovšem předpokládat, že do vývoje nemalým způsobem promluvila i kauza Dieselgate. Ať je však již pravda jakákoliv, jisté je, že diesel se v nabídce neobjeví. Stejně tak nedorazí ani čtyřkolka quattro, neboť jak stávající verze platformy NSF, tak i její nové provedení umožňují pouze zástavbu pohonu předního pohonu.
Automobilka ovšem nevylučuje ani příchod varianty Allroad, která by se pochlubila alespoň vyšší světlou výškou a černými plasty ve spodní části karoserie. Zda se ale takový model skutečně nakonec objeví, to je zatím sporné. Momentálně tedy můžeme počítat pouze s příchodem třídvířka a pětidvířka, jenž mají konkurovat nejen Fiatu 500 či Smartu ForFour, ale také BMW i3, Renaultu Zoe a Nissanu Leaf.
Nové Audi A2 nakonec vzniknout má, jako třídvířko a pětidvířko dorazí s benzinovým či elektrickým pohonem v roce 2019
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda