Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu

(+ video) Conti GT je zajímavé auto, ale vydávat se s jeho motorem W12 na economy run není radno. Nová verze V8 by tomu měla fandit více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu

12.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Conti GT je zajímavé auto, ale vydávat se s jeho motorem W12 na economy run není radno. Nová verze V8 by tomu měla fandit více.

Dlouho se o tom špitalo a posledních pár dní už se o tom mluví i zcela otevřeně. O čem že? No přece o tom, že kupé a kabriolet Bentley Continental (tedy verze GT a GTC) dostanou krom šestilitrového dvanáctiválce také méně objemný agregát s osmi písty. Automobilka jeho brzký příchod avizovala již minulý týden prostřednictvím videa zachycujícího jeho zvuk, nyní vůz odhalila zvenčí a přiblížila většinu jeho technických detailů. Tak se na to všechno pojďme podívat.

I když z vnějšku bude vůz pochopitelně stále tím už dobře známým inovovaným Conti, od dnešních provedení jej půjde rozeznat i na pohled. Automobilka rozhodně nehodlá vydávat tuto variantu za základní nebo ekologickou, naopak ji bude prezentovat jako jeden z vrcholů nabídky. Tomu bude odpovídat i použití jemně červeného zbarvení pozadí písmene B ve znaku Bentley na přídi i na zádi, které se dosud objevovalo je na vyladěných sportovních provedeních. Nezůstane ale jen přitom.

Vizuálně se Conti GT resp. GTC V8 bude od svého dvanáctiválcového brášky odlišovat také černě lakovanou maskou chladiče s chromovaným lemováním a předělem, podobně pojatými mřížkami vstupu chladicího vzduchu ke spodním částem chladiče a k brzdám, specifickými 20" nebo 21" koly s oděnými v laku Diamond Black nebo Diamond Silver a konečně i koncovkami výfuku majícími připomínat číslo osm.

Také interiér bude mít svá specifika, jasněji v nich ale budou mít jen ti, kteří se o nabídku Bentley dlouhodobě zajímají. Čalounění stropu v provedení Eliade, obložení palubní desky dýhovým dřevem s obchodním označením Dark Fiddleback Eucalyptus patrně běžným smrtelníkům mnoho neřekne (snímky interiéru naznačí více), trochu jasnější už jsou slova o dvoubarevném koženém čalounění a kompaktnějším provedení středové konzole.

Ta nejzajímavější novinka se ale samozřejmě nachází pod kapotou. Hned na úvod je třeba říci, že nejde o klasický donwsizing, neboť současná verze W12 dále zůstává v nabídce a bude lovit tu nejnáročnější klientelu. Jde zkrátka o alternativu, která by šestilitrové motorizaci s ohromným výkonem 640 koní neměla lézt do zelí a jenž nabídne o něco decentnější výkony s výrazně nižší spotřebou paliva.

Srdcem osmiválcového Continentalu se stane dvakrát přeplňovaný čtyřlitr TFSI V8 od Audi, který se nedávno objevil v modelech S6, S7 a S8. V tomto případě bude naladěn na výkon nejvýše 507 koní (373 kW) dostupný v 6 000 ot./min a točivý moment maximálně 660 Nm posazený do rozmezí 1 700 a 5 000 ot./min. Výrobce slibuje dechberoucí výkony a nenucený přísun síly v souladu s tradicemi značky, které vyjadřuje i hodnotami zrychlení na stovku pod 5 sekund a maximální rychlost 290 km/h. Dost možná ještě zajímavějším aspektem motoru ale má být jeho udávaná provozní efektivita.

Ta těží z již dříve představeného vypínání poloviny válců při nízké zátěži, systému start and stop, dílčí rekuperace kinetické energie přes alternátor a také osmistupňové automatické převodovky s dlouhým posledním převodem. Přesné hodnoty spotřeby paliva Bentley zveřejní až začátkem příštího roku, již nyní ale slibuje teoretický dojezd na jedno natankování přes 800 kilometrů. To by při zachování stejné palivové nádrže jako u verze W12 (90 litrů) znamenalo kombinovanou spotřebu kolem 11 litrů benzinu na 100 km. Může vám připadat zvláštní hovořit o takovém apetitu jako o nízkém, vztaženo k tomu co v tomto směru obvykle nabízí vozy značky Bentley ale opravdu nejde o vysoké číslo.

Vůz si samozřejmě ponechává pohon všech kol s výchozím rozložením mezi osy v poměru 40:60 ve prospěch té zadní, také další výše nezmíněné aspekty by se měly držet toho, na co jsme u Continentalu za jeho osmileté působení na trhu zvyklí.

Veřejnosti se Conti GT i GTC V8 představí 9. ledna na detroitské Auto Show. Kdy se dostane do prodejů a za jakou cenu zatím není úplně jasné, předpokládáme ale, že do jara bude v showroomech jako na koni. Cena by měla začínat na hranici blízké 3,6 milionu Kč.


Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu - 1 - Bentley Continental GT V8 2012 01Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu - 2 - Bentley Continental GT V8 2012 02Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu - 3 - Bentley Continental GT V8 2012 03Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu - 4 - Bentley Continental GT V8 2012 04Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu - 5 - Bentley Continental GT V8 2012 05Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu - 6 - Bentley Continental GT V8 2012 06Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu - 7 - Bentley Continental GT V8 2012 07Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu - 8 - Bentley Continental GT V8 2012 08Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu - 9 - Bentley Continental GT V8 2012 09Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu - 10 - Bentley Continental GT V8 2012 10Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu - 11 - Bentley Continental GT V8 2012 11
Bentley Continental GT V8 zatím takto

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše