Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3 GT 2013 plně odhaleno: má aktivní spoiler i objemný kufr
6.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S 520 litry pro zavazadla má být trojkové Gran Turismo praktičtější než kombi. Je i delší, vyšší, má větší rozvor a za volantem se sedí výš.
Doplněno 7.2.: Přidali jsme desítky dalších oficiálních fotek a tři videa. Kompletní galerie najdete v závěru tohoto článku.
Příchod třetí a dost možná poslední karosářské verze BMW řady 3 (nezapomínejte, že kupé a kabriolet budou členy nové řady 4) očekáváme už delší dobu. Gran Turismo bylo nachytáno ve výrobě už loni v létě, před Vánoci pak dokonce automobilce unikla sériová podoba. Ta sice představovala verzi vybavenou paketem M a snad i doplňky M Performance, jasno v představách však fanouškům udělat mohla. Zvláště, když tento únik byl podpořen dalšími - naposledy dokonce i v základní výbavě. Jedinou neznámou tak představovaly technické parametry, ačkoliv i v tomto ohledu se o mnohém spekulovalo. Třeba o zvětšení rozvoru. A jak dokazuje oficiální představení, na tomto šprochu nebylo pravdy jen trochu, ale požehnaně.
Dle očekávání tak BMW 3 GT vyrostlo. A dokonce natolik, že v případě prostoru na zadních sedadlech může figurovat mezi pětkou a sedmičkou. Délka je totiž větší o 200 mm a posunula se až na kótu 4 824 mm, šířka o 11 mm na 1 828 mm a výška o 60 mm na 1 489 mm. Kromě toho byl o 110 mm protažen rozvor (na 2 920 mm), čímž na zadních sedadlech narostl prostor pro nohy cestujících o 70 mm. Evropané tak mohou okusit, jak se asi cítí čínští majitelé BMW - tamní prodloužený model má totiž identický rozvor.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Kvůli většímu pohodlí byla také zvýšena pozice cestujících o 59 mm. A to vpředu i vzadu. Namísto sportovnějších zážitků tak BMW nyní upřednostňuje lepší výhled a komfort při dlouhých cestách, pro které má být 3 GT (jako) dělané. Zvláště pokud se chystáte na rodinnou dovolenou. Oproti BMW 3 Touring totiž o 25 litrů narostl zavazadlový prostor. Při sklopení zadních sedadel (dělených v poměru 40:20:40) navíc nemáte k dispozici jen 520 l, ale rovnou 1 600 litrů.
Kromě toho může být zavazadlový prostor vybaven síťovým programem nebo multifunkčními háčky, o osvětlení se pak starají diody. Dále pak hypertrofovaná trojka dostala dvojí otevírání zavazadlového prostoru, kdy vyklopit lze zadní víko samostatně nebo s vrchní částí dvojité podlahy a uschovat tak do kufru pouze drobnosti. Elektrické otevírání je standardem, připlatit si však můžete za „kopanec“ pod zadní nárazník. Dále pak nechybí ani odkládací prostory uvnitř kabiny. Přední dveře tak pojmou litrové lahve, zatímco zadní 750mililitrové.
Je jasné, že změny v dimenzích se projevily na venkovním vzhledu. Do toho promluvila i inspirace kupé řady 4, což je patrné hlavně na bumeranzích zvaných Air Breathers za předními koly. Dravěji vypadají i čelní partie, a to již ve standardním stavu. Paket M Sport tento dojem umocňuje. Jeden rozdíl bychom ale na novém Gran Turismu oproti zbytku nabídky našli - jako první BMW přichází s aktivním zadním spoilerem. Ten funguje obdobným způsobem jako u Audi A7, pro „frajeření“ jej tak lze vysunout manuálně.
Automobilka přitom nezveřejnila, zda je tento prvek vyhrazen pouze paketu M Sport. Dá se tedy usuzovat, že aerodynamický prvek navyšující stabilitu ve vyšších rychlostech dostanete jako standard. Volit přitom budete moci mezi třemi úrovněmi výbavy - Sport Line, Luxury Line a Modern Line, přičemž prozatímním vrcholem se stane zmiňovaný model s paketem M Sport. Tak nějak ale tipujeme, že to bude vrchol jakýkoliv, neboť pravověrné „eMko“ jsme nedostali ani u pětky GT.
A co se za samotnými názvy skrývá? V případě výbavy Sport Line jsou to především černé doplňky jako lamely v čelních ledvinkách nebo výplet ventilačních otvorů. Zkombinovat je můžete s 18- nebo 19palcovými koly, uvnitř jsou pak standardem sportovní sedadla. Výbava Luxury Line pro změnu upřednostňuje chromové ozdoby, které lze rovněž doplnit osmnáctkami nebo devatenáctkami. Uvnitř pak nechybí dřevěné obložení nebo kontrastní prošívání sedadel.
Osmnácti- a devatenáctipalcová litá kola jsou pak k mání také u výbav Modern Line a M Sport, přičemž v případě prvním dostanete vzhled turbíny. Doplněn je pak dvoubarevným interiérem, v němž za příplatek lze zkombinovat až troje různé obložení včetně chromu s perleťovým efektem. Druhá výbava místo toho sází na aerodynamický paket (jiné nárazníky, prahy a difuzor), ke kterému přihazuje sportovní sedadla, volant, pedály a snížený i přitvrzený podvozek.
Vyjma toho lze vybírat z 12 barev exteriéru, přičemž speciálně pro BMW 3 GT jsou vyhrazeny metalické odstíny Kalahari Beige, Midnight Blue a Sparkling Brown. K dispozici pak novinka zpočátku bude zřejmě jen se dvěma pohonnými jednotkami, o vícero se tisková zpráva zatím nezmiňuje. Diesely však mezi nimi kupodivu nehledejte, stejně jako není jisté, zda pro tento model bude k mání také pohon všech kol. Dá se ale předpokládat, že ano.
Aktuálně však výkon verzí 328i a 335i míří pouze na zadní nápravu, přičemž o přenos se stará osmistupňová automatická převodovka. Pro výbavy Sport Line a M Sport přitom dostane dynamičtější režim, který umožní lépe využít 245 nebo 306 koní. Blíže se ale BMW o jízdních parametrech zřejmě rozhovoří až v souvislosti s premiérou Gran Turisma na autosalonu v Ženevě. Tamtéž se zřejmě dozvíme i první ceny.
Kompletní galerie oficiálních fotografií BMW 3 GT F34 2013
První oficiální videa s BMW 3 GT F34 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva