Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 418i Gran Coupe: tříválec už dostala i čtyřka. Proboha, proč?
10.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další oběť mnichovské downsizingové horečky dostala 136 koní a je novým základem místo dosavadní 420i. K mání je s manuálem i automatem.
Nad některými kroky mnichovské automobilky zůstává rozum stát. Řeč je, jak jinak, o tříválcových motorech, které již našly svou cestu do útrob řady 1 a 2. Už v těchto případech nám to přišlo poněkud nepřiměřené tomu, co by jakékoli auto značky BMW mělo reprezentovat (pokud netušíte, o čem mluvíme, Mercedes vám to vysvětlí), nakonec jsme ale vše mohli přejít s konstatováním, že taková je prostě doba a kupříkladu dvanáctiválce na zcela opačné straně nabídky vyžadují jisté oběti.
Nasazení téhož motoru do faceliftované řady 3 ale už s lehkostí přejít nešlo. I když se tento vůz dlouhodobě dobře prodává s motory o menším výkon, vždy šlo alespoň o čtyřválce, které si ponechávají jistou úroveň. Tříválec ve voze střední třídy zatím nabídl jen Ford a nedá se říci, že by tím rozbil bank. BMW jej přesto s úsměvem následovalo a neskončilo zde - po tříválcové trojce přichází s další novinkou, která údiv vzbuzuje ještě větří.
V hlavní roli je znovu 1,5litrový tříválec TwinPower Turbo, tentokrát ale zamíří pod kapotu řady 4 Gran Coupe. V případě nové základní verze 418i sice můžeme počítat s výkonem 136 koní, což není výkon zanedbatelný a obdobně je na tom i točivý moment 220 Nm, který je dostupný v rozmezí 1 250 až 4 300 otáček. Sebelepšími parametry disponující tříválec ale bude pořád tříválcem, jehož hluk a vibrace nelze zcela eliminovat. Čtyřková řada by navíc měla být stylovější trojkou, tedy něčím, kde dojem prodává ještě více než u trojky. Přesto BMW nemá problém s nasazením svého nedochůdčete i do něj.
Onen nicotný počet válců spojený se 4 638 milimetrů dlouhým a 1,5 tuny vážícím vozem ale bude mít i jiné potíže, které se z dynamických parametrů nepoznají. Konkrétní informace o zrychlení z klidu na stovku či nejvyšší rychlosti momentálně nemáme k dispozici, víceméně však o nich ani netoužíme. Dá se totiž předpokládat výrazné zhoršení vůči prozatímní základní verzi 420i Gran Coupe, která dostala do vínku 184 koní a 270 Nm a jež zvládne sprint 0-100 km/h za 7,6 sekundy a maximálně se rozjede na 236 km/h.
Co ovšem BMW 418i Gran Coupe ztratí na noblese a dynamice, to by mělo vynahradit na spotřebě. Očekává se totiž zhruba pětilitrový průměr na sto kilometrů. V kombinaci s manuálem přitom budete na holandském trhu platit 35 822 Eur (cca 977 300 Kč), verze s automatem pak vyjde na 37 617 Eur (1 026 300 Kč). Za tři válce tedy žádná láce, jakkoli jde o oproti tamnímu dosavadnímu základu o snížení o bezmála 7 tisíc Eur. Freude am Sparen? To je tak jediné, oč tu běží. A je otázka, za jakou cenu...
BMW 418i Gran Coupe (na snímcích je verze 428i) dostalo do vínku 1,5litrový tříválec. Reprezentativní stylový stroj to nebude ani omylem
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva