Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 F10 2013: špionážní fotky čínské pětky zřejmě odhalují evropský facelift
26.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Faceliftovaná řada 5 představí lehce pozměněný design. Doprovázet jej bude posílení stávajících motorů i debut nové základní verze 518d.
O chystaném faceliftu pro BMW řady 5 F10 jsme se zmínili již v říjnu loňského roku. V té době jsme ovšem měli k dispozici pouze amatérskou ilustraci a pár špionážních záběrů, na kterých maskovací fólie zakrývala vše nové. Aktuální záběry čínské prodloužené verze se však již bez těchto mimikry obejdou. Prohlédnout si tak můžeme jasně veškeré změny oproti stávající verzi pětky a ačkoli si tím nemůžeme být stoprocentně jisti, dá se očekávat, že identický styl dorazí v červenci také do Evropy. Odchylky jsou totiž přesně v těch místech, kde ještě loni byla maskovací fólie.
Pokud ovšem čekáte nějaké drastické změny oproti aktuální stylizaci, musíme vás zklamat. Největší proměny totiž čekají jen spodní nárazník, který již nebude napodobovat doširoka rozevřenou tlamu šelmy. Místo toho je rozdělen do tří částí, kdy zejména ta střední s horizontálními lamelami poněkud neladí s tradičními ledvinkami. Lamely v nich jsou totiž vertikální.
Vyjma těchto změn modernizovaná pětka nabídne také nové příplatkové diodové čelní světlomety, lehce pozměněný tvar ovšem budou mít i ty standardní xenonové. Měnit se bude také řešení zadních lamp, přičemž podle předchozích informací novinka rovněž dostane směrová světla integrovaná do zpětných zrcátek. Právě tímto prvkem však čínská verze zřejmě disponovat nebude.
Výraznější změny se ovšem čekají pod kapotou. Jak jsme naznačili již loni, faceliftovaný model hodlá nabídnout více citu v řízení než stávající verze. Vítaným prvkem by byla i redukční dieta, jenže s ohledem na fakt, že právě model F10 oproti předchozí verzi E60 vyměnil hliníkovou čelní strukturu za ocelovou (levnější na opravu, ale těžší), se tato možnost zdá být do příchodu nové generace vyloučena.
Jasné ovšem je, že inovovaná 5er posílí. Po vzoru karosářské verze GT totiž osmiválcový motor v BMW 550i nabídne 450 koní, s nimiž nebude problém zrychlit z klidu na stovku za necelých pět sekund. Model s pohonem všech kol xDrive pak tuto disciplínu ještě o pár desetinek urychlí, přičemž nejvyšší rychlost bude u obou verzí končit hodnotou 250 km/h.
Změna by měla postihnout také šestiválcový model 535i, který bude profitovat ze zcela nové pohonné jednotky. O jejích parametrech bychom přitom více mohli vědět již po ženevském autosalonu, kde se ukáže pod kapotou kupé řady 4. Stávajících 306 koní by ale mělo být překonáno, zrychlení 0-100 km/h tak zřejmě spadne k šesti sekundám.
Vyjma toho BMW chystá také zcela nový základní model, který opráší název 518 nepoužívaný od roku 1996, kdy ve výrobě skončila třetí generace řady 5 E34. Zatímco ovšem tehdy jste pod kapotou našli 1,8litrový benzinový motor o výkonu 115 koní, nyní bude pětku pohánět dvoulitrový turbodiesel. Jeho výkon by přitom mohl odpovídat modelu 318d, který nabízí 143 koní.
Pár změn se chystá také pro vrcholné BMW M5. Aktuálně však není jisté, zda se budou týkat jen světlometů (nárazníky má divize M vlastní), nebo zda zamíří také pod kapotu. Nejistotou je rovněž uvedení plug-in hybridu, který aktuálně zůstává vyhrazen pouze Číně. Tato verze prý ovšem vyžaduje prodloužený rozvor, který v Evropě není nabízen.
Jistotu samozřejmě budeme mít blíže oficiálnímu odhalení, které je naplánováno na zmiňovaný červenec. Do prodeje pak BMW řady 5 po faceliftu zamíří na přelomu srpna a září, přičemž změny týkající se sedanu postihnou také kombi a Gran Turismo.
Faceliftované BMW řady 5 F10 se ukázalo na čínských ulicích ve své prodloužené formě. Představilo přitom prvky, kterých se Evropa dočká až v červenci
Na špionážních snímcích je zachycena evropská verze. Ta přitom maskovací fólie používá přesně na těch místech, kde jsou u čínského modelu viditelné změny
Zdroj: Auto.163.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
před 11 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější moderní Audi stojí ojeté stejně jako srovnatelná Fabia, přitom je to lepší auto, které vydrží
21.4.2024 - Manažer Fiatu neprozřetelně přiznal, co jediné vede zákazníky k přechodu od spalovacích aut k elektromobilům
22.4.2024 - Našel se dokonalý stroj času, v dodnes novém VW z roku 1992 zbývá ještě asi 555 tisíc km života
22.4.2024 - Naprostá většina Němců elektromobily dál odmítá, názor by změnili jen při splnění nereálných podmínek
22.4.2024 - Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model
22.4.2024
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.20. 17:26 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.20. 14:37 - Vrooom
- Onboard videa 05.20. 12:43 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.20. 11:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.19. 16:12 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB