Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW propustilo naráz 10 tisíc lidí, i když ještě nedávno tvrdilo, že nikoho nevyhodí
21.6.2020 | Petr Miler
Situace v automobilovém průmyslu je diplomaticky řečeno nedobrá a ani prémiové značky obsluhující lépe situovanou klientelu nemají na růžích ustláno. I BMW tak musí propouštět.
O tom, že svět pamatuje lepší časy než letošní rok, asi nemusíme dlouze vyprávět. Jak ekonomická situace v Evropě navzdory některým pozitivním signálům vypadá nyní, jsme naznačovali v jednom z předchozích článků a navzdory snaze věnovat se spíše pozitivnějším událostem, tu máme další nedobrou zprávu.
Přichází z Mnichova, sídla automobilky BMW, jejíž kroky nejlépe dokumentují, jak rychle se situace zhoršuje. Ještě loni se výrobce bavoráků holedbal, že na rozdíl od jiných nebude muset propouštět, koronavirus ale jeho plány zhatil. Na začátku června tak automobilka připustila, že musí propustit 5 tisíc lidí a vlastně ani neví, jak to udělá. Chtěla původně jen využít přirozené fluktuace a nenabrat nové zaměstnance místo těch, kteří odchází. Za současné situace ale lidé odcházet přestali a firma musela hledat jiná řešení.
Toto se stalo před pouhými třemi týdny, během nichž zjevně automobilka cestu našla. Podle oficiálního oznámení „přijala balíček personálních opatření pro udržitelnou budoucnost”, což je fantastická fráze, podle informací agentury Reuters se za ní ale skrývá o poněkud nepříjemněji znějící opatření. Už nestačí propustit 5 tisíc lidí, z firmy jich musí odejít 10 tisíc.
BMW tak neprodlouží kontrakty 10 tisícům smluvních pracovníků, jejichž práce už není třeba. Společnost tak pochopitelně reaguje na sníženou poptávku a snižuje přebytečné výrobní kapacity. Pro lepší představu dodejme, že ze pro BMW pracuje na celém světě asi 133 tisíc lidí, a 10 tisíc je tedy velká část z nich. Navíc předpokládáme, že jde pouze o německé zaměstnance, kterých bude celkově citelně méně - BMW má své fabriky ve více jak 10 zemích celého světa a mimo Německo zaměstnává desítky tisíc lidí.
Rychle rostoucí počet zaměstnanců, kterých se BMW musí zbavit, nejlépe ukazuje, jak složitá je současná situace pro výrobce aut. A jistě nejen pro ně
Zdroje: Reuters, BMW
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 4 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 5 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 7 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 8 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 17:33 - řidičBOB
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch