Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 už je k mání i se čtyřválcem a zadokolkou, sDrive25d stojí 1,4 milionu
30.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zpráva o základní čtyřválcové naftě se zadním pohonem zazněla při premiéře X5. Verze s 218 koňmi a papírovou spotřebou 5,6 litru teď dorazila i do ČR.
Třetí generace doposud největšího mnichovského SUV se oficiálně představila v květnu minulého roku s rozměrnější karosérií, ale také nižší hmotností a úspornějšími motory. Už tehdy se hovořilo, že dostane vůbec poprvé do vínku čtyřválcový turbodiesel a v jeho případě i možnost volby pohonu. Zatímco vybaveno systémem xDrive je nám už dobře známé, na verzi sDrive s poháněnou zadní osou se ještě čekalo. To se nyní změní, neboť od srpna půjde objednat i na našem trhu.
Nová základní motorizace českého ceníku má pod kapotou dvoulitrový vznětový čtyřválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, díky nimž se výkon šplhá na 218 koní a točivý moment až na 450 Nm - ty jsou dostupné v rozsahu 1 500 až 2 500 otáček. Obavy z nedostatečné dynamiky a absence charakteru by nemusely být tak úplně na místě, neboť BMW udává zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 8,2 sekundy a maximální rychlost 220 km/h.
Tyto hodnoty jsou stejně jako osmistuňová automatická převodovka od ZF identické se čtyřkolkou. Vezmeme-li v potaz naše nejlepší zkušenosti s tímto pohonným ústrojím v řadě 1, nemuselo by se jednat o nesmysl, třebaže X5 sDrive25d váží přes dvě tuny (o 45 kilogramů méně než shodně motorizovaná 4x4). Pokud se zaměříme na cenu, základních 1 406 600 Kč znamená o 67 600 korun nižší sumu, než na kterou vás vyjde verze s xDrive.
Pohled do ceníku také odhaluje, že nepůjde o žádného chudého příbuzného dosavadní rodiny, neboť standardní výbava je na zcela ekvivalentní úrovni. Z nejvýraznějších pozitiv jmenujme hlavně nejlevnější dostupný M sportovní paket, který přijde na 149 526 korun (u xDrive přijde na 185 562 Kč).
Zásadnějším rozdílem je jen absence adaptivních podvozků, ze kterých lze zvolit u zadokolky jen komfortní variantu, dále se liší absencí příplatkového aktivního řízení a možností zvýšení nosnosti tažného zařízení na 3,5 tuny. Elektronického asistenta pro jízdu z kopce u něho asi také potřebovat nebudete. Pro úplnost už jen stačí odkázat na oficiální ceník, který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení (PDF 324 KB).
Kompletní galerie oficiálních snímků BMW X5 F15 2014
BMW X5 sDrive25d je očekávanou nejlevnější verzí ceníku. Přichází jen o možnost tahat těžké přívěsy a volit nejrůznější verze adaptivních podvozků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry