Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Spartacus je opulentní SUV, na které bohatí čekají
23.7.2019 | Petr Prokopec
Superdrahá SUV jsou dnes receptem na okamžitý obchodní úspěch, značka z Molsheimu vůz s vyšší stavbou karoserie přesto zatím odmítá. Tady si můžete prohlédnout, jak by to mohlo vypadat, kdyby svůj názor změnila.
Bugatti je jednou z mála automobilek, které i v dnešní době tvrdošíjně odmítají SUV. Tedy alespoň tak můžeme soudit na základě slov šéfa značky Stephana Winkelmanna, dle kterého by takový model nekorespondoval s vnímáním značky a její historií. Zajímavé ovšem je, že něco podobného Winkelmann tvrdil i v době, kdy byl hlavou Lamborghini. Italská automobilka však v mezičase přivedla na trh model Urus, jehož prodeje dnes trhají rekordy. Jen díky SUV tak možná rozzuřený býk již letos nabere v rámci celkových registrací na své rohy vzpínajícího se koníka, což se dosud ještě nestalo.
Proč se Winkelmann příchodu SUV bránil, zvláště když Lamborghini svého času nabízelo model LM002, který byl ještě ortodoxnějším off-roadem? Podle současného šéfa Bugatti takový vůz „nemůže být nikdy opravdu luxusní“. Daleko větší šance na splnění onoho zadání měla sériová verze čtyřdveřového sedanu Estoque, o které se v dané době také poměrně hodně mluvilo. Právě Winkelmann byl jejím zastáncem, na rozdíl od SUV. Jak je ovšem vidno, zbytek vedení firmy nepřesvědčil a pro ni to bylo jedině dobře.
Z výše zmíněného vyplývá, že historie se může opakovat, třebaže Bugatti je na přeci jen vyšší úrovni než Lamborghini. Do značné míry jde o Olymp na čtyřech kolech, francouzsko-německé SUV by tedy muselo být naprostým vrcholem, co se týče luxusu, komfortu i jízdní dynamiky. Něco takového pak sice vyprodukovat lze, ovšem jen za pomoci velkých investic.
Koncern VW ovšem do Bugatti napěchoval enormní finance už dříve, a nyní spíše touží po tom, aby příjmy převyšovaly náklady, a nikoliv naopak. Dá se proto předpokládat, že do budoucna půjde vývoj spíše evoluční cestou, než aby došlo na revoluci. O SUV tedy zřejmě přijdeme, což by pár lidí mohlo oplakat. Zvláště pokud by novinka vypadla z oka neoficiálnímu návrhu, za který je zodpovědný Sajdin Osmancevic. Ten své kreaci dal jméno Spartacus.
Osmancevic se snažil, aby jeho novinka ladila s existujícím Bugatti Chiron. Zároveň se však nechal inspirovat i modely značky z 20. až 40. let minulého století. Kromě toho ovšem na jeho kreaci vidíme i vliv klasických „amerik“, stejně jako původních Volkswagenů Brouk přepracovaných na pouštní buginy. Vše přitom působí sladěně, ze záplavy současných SUV by tento vůz zcela jistě vystupoval.
Jak ovšem naznačují všechny indicie, na montážní linku se Spartacus či jemu podobný model spíše nedostane, i když by svět bohatých takové auto nepochybně ocenil. Zda je či není nad čím truchlit, posuďte sami...
Bugatti Spartacus by z davu současných SUV a crossoverů vyčuhovalo více než cokoliv jiného, výroba podobného vozu ale není příliš pravděpodobná
Ilustrace: Sajdin Osmancevic@Behance
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejčtenější články
- Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva