Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Super Veyron nabírá jasnější obrysy, má stát přes 150 milionů korun
22.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bugatti asi opravdu uzavře nejnovější kapitolu svých dějin extrémní edicí jediného nabízeného modelu. Takzvaný Super Veyon bude opravdu mimořádný.
Je zajímavé, jak rychle se časy mění. Když před mnoha lety koncern VW představil sériové provedení Bugatti Veyron s cenou 1 milion Eur za kus, mnozí si klepali na čelo. Že někdo dá za jedno auto, třebaže takto výjimečně, několikanásobně více než za nejlepší sporťáky Ferrari, Porsche nebo jiných, v posledních dekádách mnohem známějších a úspěšnějších značek, se zdálo být nemožné. Jenže přinejmenším uzavřená verze kupé našla 300 svých zákazníků docela rychle a pouze otevřený Grand Sport plní poloviční kvótu s většími obtížemi.
Přesto se zdá, že Bugatti tímto krokem inspirovalo řadu dalších výrobců, kteří v pozdějších letech dostali na trh často i podstatně dražší vozy podobných výkonů a schopností. U LaFerrari a McLarenu P1 to až tak nepřekvapí, tyto značky superdrahé sporťáky (třebaže ne až tak) nabídly už v minulosti, do prodeje se ale dostávají i vozy naprosto neznámých znaćek jako W Motors Lykan Hypersport, které stojí třeba i ještě více než Veyron a stejně jdou rychle na odbyt.
Nevíme, co se za tu dobu se světem stalo, Bugatti ale evidentně nechce ztratit své místo na výsluní. Už loni se mluvilo o tom, že na trh dostane model zatím zvaný Super Veyron, který z koncepce standardního Veyronu kupé vydupe dynamiku, která všem ostatním výrobcům zavře ústa. Nyní se zdá, že celý projekt je skutečný a ústa konkurenci nezavře jen dynamika, ale také cena auta, které z něj vzejde.
Informuje o tom britský Autocar s odvolání na svůj zdroj uvnitř automobilky. Vůz se má nakonec dostat na trh až začátkem příštího roku, půjde ale prý o učiněné ztělesnění fantazie ve smyslu jeho výkonů. Zdroj Autocaru potvrdil, že se „überVeyron” má spolehnout na techniku Veyronu Super Sport, z jejíhož potenciálu ale má vydupat podstatně více. Nejnověji se hovoří o snížení hmotnosti o 200 kilogramů z dnešních 1 888 kg „suché” hmotnosti a posílení motoru za hranici 1 520 koní. Pomoci k tomu má nejen přepracování jeho přeplňování, ale i zvýšení objemu šestnáctiválce z 8 na 9,6 litru. Původně se prý uvažovalo i o využití elektromotoru, tahle možnost je ale údajně pod stolem - Super Veyron bude znovu čistě benzinový.
Že vůz zatím není hotov naznačují i slova konfidenta Autocaru, který připustil, že automobilka stále zkoumá více možností řešení. Podle něj prý není pod časovým tlakem, neboť věří, že naplánovanou produkci auta tak jako tak vyprodají. Má prostě jít o něco extra, ne záchranu prodejů. Proto nikoli nepodstatnou otázkou zůstává i to, zda něco tak extrémního vůbec bude možné prodat. Zdroj Britů měl prohlásit, že to „bude drahé a časově náročné, a tak si u Bugatti musí být jisti, že má smysl do vozu tento potenciál investovat”.
Vzhledem k dalším informacím očekáváme kladnou odpověď, neboť lidé z automobilky už znají poměrně dost dalších detailů. Ví se kupříkladu, že maximální rychlost vozu podstatně nepřekročí mezi 460 km/h, neboť zkrátka neexistují silniční pneumatiky, které by s vyššími rychlostmi zvládaly pracovat. A nakonec to nejlepší - ačkoli se původně hovořilo o menší cifře, náročná a omezená výroba Super Veyronu má znamenat prodejní cenu okolo 5 milionů liber, tedy přes 150 milionů korun. Je vůbec možné, aby někdo dal takové peníze za jediné auto? Nechceme být špatný proroky, ale jsme si prakticky jisti, že se takových jedinců najde dost. I proto věříme, že Veyron na druhou začátkem příštího roku skutečně dorazí a znovu trochu provětrá konta těm nejbohatším z bohatých...
Extrémní Veyron má technicky vycházet z verze Super Sport. Oproti ní ale ubere kila, přidá na výkonu a ještě více na ceně. Cifra kolem 150 milionů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Ford po zrušení dvou třetin výroby zastavil i prodej svého elektrického propadáku, důvod odmítá zveřejnit
26.2.2024 - Nový elektrický Renault 5 vypadá sexy a dával by i smysl, ale ne za avizovanou cenu
26.2.2024 - Rusové znovu mohou nakupovat svá oblíbená auta od Hyundai a Kie, akorát bez jejich log
26.2.2024 - My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398)
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova