Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s

Američan vyzývá BMW s maximálkou okolo třístovky. Manuál mu nechybí, vepředu má šestipístkové brzdy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s

19.11.2014 | Marek Bednář | 1 příspěvek

Američan vyzývá BMW s maximálkou okolo třístovky. Manuál mu nechybí, vepředu má šestipístkové brzdy.

Americký Cadillac oficiálně odhalil svá kladiva na BMW M3 a M4 - sedan a kupé ATS-V. Po předchozím úniku fotografií jsme měli docela jasnou představu o tom, jak bude kupé vypadat, nyní se na něj ale můžeme podívat na lepších fotografiích a také rovnou vidíme i čtyřdveřovou variantu tohoto stroje.

Vidlicový šestiválec pod kapotou obou strojů má objem 3,6 litru a dvě turbodmychadla s vnitřnostmi ze slitiny titanu a hliníku z něj dolují 461 koní (339 kW) a 603 Nm, tedy o 30 koní a 53 Nm více, než má řadový třílitr v německých strojích, také dvakrát přeplňovaný. Je to první přeplňovaný motor pod kapotou jakéhokoliv Cadillacu V-series a podle automobilky je to také nejvýkonnější šestiválec v segmentu.

Výkon bude na zadní kola putovat přes automatický osmikvalt s pádly pod volantem anebo přes šestistupňovou manuální převodovku vybavenou (snad vypínatelnými...) samočinnými meziplyny při přeřazování, která bude standardem. Jedna z variant ATS-V (pravděpodobně ta s automatem) by se měla dostat na stovku za 3,9 vteřiny a zvládnout maximálku okolo 300 km/h, potvrdil Cadillac, avšak kompletní data o dynamice ještě známa nejsou.

Větším výkonům je podřízeno také všechno ostatní, vozům se dostalo kromě motoru oproti standardu také zpevnění šasi o čtvrtinu oproti standardu. Tužší je například oblast horních uložení tlumičů nebo místa, kde je zadní zavěšení uchyceno ke karoserii a v motorovém prostoru najdeme rozpěry. Vůz má také rozšířený rozchod kol a upravené tlumiče s nastavitelnou tuhostí, nazvané Magnetic Ride Control třetí generace, elektronicky řízený samosvor a lepší brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny vpředu. Přepracováno je i samotné zavěšení kol a vůz dostal pevnější stabilizátory. Také elektronický posilovač řízení od ZF údajně poskytuje lepší odezvu řízení. Ve voze bude možno zvolit pět různých jízdních profilů, podle toho, na co budete mít zrovna chuť.

Vnější vzhled jsme si mohli prohlédnout už před pár dny, takže jen stručně - vidíme odlišnou přední masku, větší sací otvory v nárazníku, lízátko pod ním, nasávání v kapotě, nástavce prahů, spoiler na víku zavazadelníku a upravený zadní nárazník se čtveřicí koncovek výfuku. Podle některých názorů to vypadá jako speciálka pro SEMA Show než produkční vůz, přidaná dávka agresivity ale Cadillakům V-series vždycky docela slušela a na hranaté auto je třeba kulatějších doplňků.

Uvnitř vidíme různě barevnou kůží a semišem čalouněná, všemi myslitelnými směry elektricky nastavitelná sedadla Recaro, která budou k mání za příplatek, nejsou ve standardu. Palubní deska je téměř stejná jako ve standardních ATS, dostala jen karbonové obložení a přístroje mají jinou grafiku, specifickou pro modely V-series. Semišem může být potažen také volant. Ve výbavě najdeme Wi-Fi hotspot s mobilním připojením k internetu 4G LTE přes systém OnStar nebo třeba palubní systém Cadillac CUE s možností přečíst nahlas příchozí textové zprávy.

Cadillac pustil do světa i nějaké informace o příplatkové výbavě. Bude k mání například balíček Carbon Fiber, který exteriéru ATS-V přidá větší lízátka, ventilační otvory, difuzory a spoilery, anebo paket Track, který zase bude znamenat odstranění koberečků pro snížení hmotnosti, odlehčenou baterii ze stejného důvodu a Performance Data Recorder na palubě k nahrání vašeho výkonu na okruhu nebo oblíbené silnici, jak se spekulovalo již včera.

Oba Cadillaky ATS-V budou v USA v prodeji na jaře roku 2015 a doufejme, že jejich cesta do Evropy nebude příliš zdlouhavá. Ceník zatím také není znám, ale základní modely BMW řady 3 a 4 jsou ve Státech o něco dražší než základ ATS a M3 a M4 tam přijdou na 62 tisíc dolarů (lehce přes 1,3 milionu korun), resp. 64 200 dolarů (téměř 1,4 milionu korun). Dá se tedy předpokládat, že ATS-V budou cenou také pod „eMkovými” BMW, a to i po svém příchodu do Evropy. Jak si vedle nich budou stát jízdně, teprve uvidíme...

Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 1 - 2016 cadillac ats-v coupe 01Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 2 - 2016 cadillac ats-v coupe 02Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 3 - 2016 cadillac ats-v coupe 03Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 4 - 2016 cadillac ats-v coupe 04Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 5 - 2016 cadillac ats-v coupe 05Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 6 - 2016 cadillac ats-v coupe 05aCadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 7 - 2016 cadillac ats-v coupe 06Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 8 - 2016 cadillac ats-v coupe 07Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 9 - 2016 cadillac ats-v coupe 08Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 10 - 2016 cadillac ats-v coupe 09Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 11 - 2016 cadillac ats-v coupe 10Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 12 - 2016 cadillac ats-v coupe 11Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 13 - 2016 cadillac ats-v coupe 12Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 14 - 2016 cadillac ats-v coupe 13
Agresivní vzhled ATS-V Coupé odliší od standardního modelu

Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 15 - 2016 cadillac ats-v sedan 01Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 16 - 2016 cadillac ats-v sedan 02Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 17 - 2016 cadillac ats-v sedan 03Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 18 - 2016 cadillac ats-v sedan 04Cadillac ATS-V hází rukavici M3 461 koňmi, stovkou pod 4 s - 19 - 2016 cadillac ats-v sedan 05
Čtyřdveřové ATS-V jsme na rozdíl od kupé předem neviděli

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama

Reklama