Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Časy downsizingu snad skutečně skončily, další novinka má větší motor bez turba
15.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to bohužel řadový šestiválec s objemem tři litru, i motor 1,5 s přirozeným plněným se ale u auta jako Honda Jazz počítá.
Třetí generace Hondy Jazz je na trhu od roku 2014 a to v japonských reáliích znamená nejvyšší čas na facelift. Na domácím trhu už modernizovaný konkurent Fabie jezdí, v červnu přišla řada na americkou variantu. Pro nás je ovšem podstatné představení verze pro Evropu, ke kterému dochází právě nyní. A to hned ze dvou důvodů.
Jednak je to auto samé, pochopitelně, jednak jsou ale zajímavé jeho motory. Jazz si totiž jednak ponechá 1,3litrový čtyřválec i-VTEC naladěný na 102 koní, nicméně tento motor už nebude určen výbavovému stupni Sport. V jeho případě lze i v donedávna downsizingem posedlé Evropě počítat s novou atmosférickou 1,5 i-VTEC, která disponuje 130 koňmi. Výkon pak bude standardně přenášet manuál, za příplatek ale Honda nabízí CVT s lineárnější odezvou při akceleraci.
Konkrétní data spojená s jízdní dynamikou bohužel Honda prozatím do placu nedala, ovšem v případě americké verze se mluví o akceleraci z klidu na 96 km/h za 8,5 sekundy. Dá se tedy předpokládat, že i Evropan pokoří stovku pod devět sekund, v případě maximálky pak velmi pravděpodobně překročí dvoustovku. Spotřeba pak již vyčíslena byla, a to na 5,4 l/100 km.
To jsou příjemné zprávy pro všechny, kteří zbystřili, když loni automobilky začaly hlásat, že zmenšování objemů motorů je u konce či že kdo to neudělá, narazí. Co bylo vyvinuto, se ještě použije, proto třeba nová Honda Civic stále míří „downsizingovým směrem”. Jazz už ale nikoli a třebaže čtyřválec 1,5 není něco, co by chytlo za srdce fandy vymírajících motorových druhů, je to naděje, že i na jejich návrat najde. Na dnešní dobu je čtyřválec 1,5 v mini až absurdně velký motor, však se podívejte na nabídku motorů Škody Fabia...
Od techniky se můžeme přesunout ke zbytku auta, tedy hlavně modernizovanému vzhledu. Vpředu se počítá s modifikovanou čelní maskou Solid Wing Face a jinými světlomety zahrnujícími i LEDky pro denní svícení, zatímco na obou stranách vozu najdeme nové nárazníky. Menší změnou prošla i nabídka litých kol, dále pak můžeme přivítat ještě nový lak karoserie Skyride Blue.
O trochu dále zachází provedení Sport, které je samo o sobě novinkou. Kromě výkonnějšího motoru standardní výbava této verze zahrnuje 16palcová černě lakovaná litá kola s pneumatikami o rozměru 185/55, čelní splitter, zadní difuzor a střešní křídlo, mohutnější boční prahy nebo mlhovky. Uvnitř pak lze počítat s volantem v kůži či ozdobnými oranžovými švy.
Modernizován byl ale samozřejmě také interiér standardní Hondy Jazz, zvláště v souvislosti s výbavou. Standardem se stávají autonomní brzdy City-Brake Active, tempomat či automatické přepínání světel. V případě vyšších úrovní lze pak očekávat přednárazový bezpečnostní systém, monitoring jízdních pruhů nebo detekci dopravního značení. Dále se faceliftovaný Jazz pochlubí i vylepšenými multimédii, přičemž vrchol nabídky bude spojen se sedmipalcovým displejem a zpětnou kamerou.
Vůz se zatím v evropském provedení ukázal světu jen ve virtuální rovině, naživo bude debutovat až za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu. Již od listopadu jej ovšem bude možné objednávat, na příjezd samotných vozů si ale zákazníci budou muset vyčkat až do počátku příštího roku.











Evropská verze Hondy Jazz se v rámci faceliftu dočkala nové verze Sport, kterou pohání jedna-pětka naladěná na 130 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nejčtenější články
První elektrické Lamborghini může zemřít ještě před narozením, říká šéf, Porsche by si mělo dělat poznámky
27.7.2025Nejextrémnější Ferrari F40 jde do aukce. Brutální stroj s víc jak 700 koňmi na tunu se může stát tím nejdražším v historii
27.7.2025Dacia to se zaujetím místa Škody myslí vážně, jejího konkurenta Octavie nafotili bez maskování
27.7.2025Porsche v zoufalosti začalo nabízet přímé slevy na elektrický Macan. Nepamatujeme, kdy naposledy něco takového udělalo
27.7.2025Mansory se znovu vyřádilo na Tesle Cybertruck. Asi má pocit, že napoprvé nezašlo dost daleko
27.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva