Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat
16.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vskutku bizarní klon stvořila čínská značka Eagle. Mladým zákazníkům zkouší nabízet elektrické přibližovadlo v hávu šest dekád starého bavoráku.
Již mnohokrát jsme zmiňovali, že Číňané nemají žádnou úctu k cizímu duševnímu vlastnictví. Doplácí na to kde kdo, asi nejhůře to ale nese Land Rover, jehož Range Rover Evoque byl bez skrupulí zkopírován automobilkou Land Wind. Britové se bránili, ale u čínského soudu prohráli - podle něj byla žádost o patent podána pozdě a navíc špatně. A Čína ho pak dokonce úplně zrušila.
Tento případ je ale pouze jedním z mnoha. Za vrchol drzosti bychom pak mohli označit počínání firmy Chery a Geely. Ta první dříve kopírovala kde co, když ale Mercedes představil elektrickou divizi EQ, Číňané rázem začali mluvit o plagiátorství, neboť pod stejným názvem již nějaký ten pátek prodávají elektrický hatchback. Druhá pak nedávno naznačila, že má zájem o koupi části koncernu Daimler. Němci ale nezapomněli, že jim obšlehla design někdejší třídy C, a proto vyslance značky poslali šupem zpátky na východ.
Dnes se ale nebudeme zabývat ani Land Roverem, ani Mercedesem. Místo toho je ve středu dění další německá automobilka, a sice BMW. Ta má s Číňany rovněž zajímavou zkušenost, svého času bojovala proti zneužívání svého loga. V tomto sporu kupodivu i vyhrála, ačkoliv se jednalo spíše o Pyrrhovo vítězství. Čínský soud ji totiž přiřkl spíše jen symbolické odškodné, přestože bylo jasné, že firmy Deguo Baoma Group a Chuangjia vydělaly za několik let používáním loga mnohem více.
Je otázkou, zda po tomto vyhraném soudním sporu BMW půjde do dalšího. Aktuálně byl totiž v Číně odhalen nový Eagle EG6330K. Za tímto nicneříkajícím názvem se skrývá nízkorychlostní elektromobil (LSEV neboli Low-Speed Electric Vehicle), který je zaměřen na mladé žijící ve městech.
Rozhodně tak neoslní jízdní dynamikou ani technikou. Má olověno-kyselinové akumulátory, které mu zajistí dojezd maximálně 120 kilometrů. Nejvyšší rychlost se pak vyšplhá jen na 60 km/h, za čímž stojí směšný výkon elektrické jednotky. Ta produkuje pouze 5,3 koně, které se musí poprat s hmotností na úrovni 750 kilo. V rámci rozměrů tu pak máme délku 3,3 metru, šířku a výšku 1,47 metru či rozvor 1,94 metru.
Proč jsme ale v úvodu zmiňovali ono kopírování a BMW? Jednoduše proto, že novinka firmy Eagle kopíruje legendární Isettu z 50. let minulého století. Značka však oproti originálu provedla i pár změn. Namísto předních dveří jako od ledničky tu jsou čtvery klasické namontované na bocích. Přibylo také čtvrté kolo (dříve bylo vzadu jen jedno) a zavazadlový prostor.
Díky těmto změnám nám Eagle připomíná i další evropskou legendu, a sice Fiat Multipla z 60. let. Skloubením těchto dvou ikon tak vznikl zajímavý retro mišmaš, který pokračuje rovněž v interiéru. Nenajdeme zde digitální přístrojový štít, jak je u čínských elektromobilů běžné, ale analogový. Doplňují jej pak výrazné výdechy klimatizace či relativně malý panel rádia. To vše by pak mělo stát v přepočtu zhruba 85 tisíc korun.
Na úspěch či neúspěch vozu jsme tedy nadmíru zvědavi, stejně jako na kroky BMW. Nečekáme ale nic než standardní scénář - Číňané kopírují a nikdo si raději nestěžuje. A když už to nějaká automobilka udělá, pak jen spláče nad výdělkem...











Takhle vypadá Eagle EG6330K alias novodobé BMW Isetta. Sveze čtyři cestující, ovšem jen malými rychlostmi, neboť pohon má na starosti pouze 5,3 koně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
