Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat
16.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vskutku bizarní klon stvořila čínská značka Eagle. Mladým zákazníkům zkouší nabízet elektrické přibližovadlo v hávu šest dekád starého bavoráku.
Již mnohokrát jsme zmiňovali, že Číňané nemají žádnou úctu k cizímu duševnímu vlastnictví. Doplácí na to kde kdo, asi nejhůře to ale nese Land Rover, jehož Range Rover Evoque byl bez skrupulí zkopírován automobilkou Land Wind. Britové se bránili, ale u čínského soudu prohráli - podle něj byla žádost o patent podána pozdě a navíc špatně. A Čína ho pak dokonce úplně zrušila.
Tento případ je ale pouze jedním z mnoha. Za vrchol drzosti bychom pak mohli označit počínání firmy Chery a Geely. Ta první dříve kopírovala kde co, když ale Mercedes představil elektrickou divizi EQ, Číňané rázem začali mluvit o plagiátorství, neboť pod stejným názvem již nějaký ten pátek prodávají elektrický hatchback. Druhá pak nedávno naznačila, že má zájem o koupi části koncernu Daimler. Němci ale nezapomněli, že jim obšlehla design někdejší třídy C, a proto vyslance značky poslali šupem zpátky na východ.
Dnes se ale nebudeme zabývat ani Land Roverem, ani Mercedesem. Místo toho je ve středu dění další německá automobilka, a sice BMW. Ta má s Číňany rovněž zajímavou zkušenost, svého času bojovala proti zneužívání svého loga. V tomto sporu kupodivu i vyhrála, ačkoliv se jednalo spíše o Pyrrhovo vítězství. Čínský soud ji totiž přiřkl spíše jen symbolické odškodné, přestože bylo jasné, že firmy Deguo Baoma Group a Chuangjia vydělaly za několik let používáním loga mnohem více.
Je otázkou, zda po tomto vyhraném soudním sporu BMW půjde do dalšího. Aktuálně byl totiž v Číně odhalen nový Eagle EG6330K. Za tímto nicneříkajícím názvem se skrývá nízkorychlostní elektromobil (LSEV neboli Low-Speed Electric Vehicle), který je zaměřen na mladé žijící ve městech.
Rozhodně tak neoslní jízdní dynamikou ani technikou. Má olověno-kyselinové akumulátory, které mu zajistí dojezd maximálně 120 kilometrů. Nejvyšší rychlost se pak vyšplhá jen na 60 km/h, za čímž stojí směšný výkon elektrické jednotky. Ta produkuje pouze 5,3 koně, které se musí poprat s hmotností na úrovni 750 kilo. V rámci rozměrů tu pak máme délku 3,3 metru, šířku a výšku 1,47 metru či rozvor 1,94 metru.
Proč jsme ale v úvodu zmiňovali ono kopírování a BMW? Jednoduše proto, že novinka firmy Eagle kopíruje legendární Isettu z 50. let minulého století. Značka však oproti originálu provedla i pár změn. Namísto předních dveří jako od ledničky tu jsou čtvery klasické namontované na bocích. Přibylo také čtvrté kolo (dříve bylo vzadu jen jedno) a zavazadlový prostor.
Díky těmto změnám nám Eagle připomíná i další evropskou legendu, a sice Fiat Multipla z 60. let. Skloubením těchto dvou ikon tak vznikl zajímavý retro mišmaš, který pokračuje rovněž v interiéru. Nenajdeme zde digitální přístrojový štít, jak je u čínských elektromobilů běžné, ale analogový. Doplňují jej pak výrazné výdechy klimatizace či relativně malý panel rádia. To vše by pak mělo stát v přepočtu zhruba 85 tisíc korun.
Na úspěch či neúspěch vozu jsme tedy nadmíru zvědavi, stejně jako na kroky BMW. Nečekáme ale nic než standardní scénář - Číňané kopírují a nikdo si raději nestěžuje. A když už to nějaká automobilka udělá, pak jen spláče nad výdělkem...
Takhle vypadá Eagle EG6330K alias novodobé BMW Isetta. Sveze čtyři cestující, ovšem jen malými rychlostmi, neboť pohon má na starosti pouze 5,3 koně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 15 minutami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 15:42 - HondaMan
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22