Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat

Vskutku bizarní klon stvořila čínská značka Eagle. Mladým zákazníkům zkouší nabízet elektrické přibližovadlo v hávu šest dekád starého bavoráku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat

16.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vskutku bizarní klon stvořila čínská značka Eagle. Mladým zákazníkům zkouší nabízet elektrické přibližovadlo v hávu šest dekád starého bavoráku.

Již mnohokrát jsme zmiňovali, že Číňané nemají žádnou úctu k cizímu duševnímu vlastnictví. Doplácí na to kde kdo, asi nejhůře to ale nese Land Rover, jehož Range Rover Evoque byl bez skrupulí zkopírován automobilkou Land Wind. Britové se bránili, ale u čínského soudu prohráli - podle něj byla žádost o patent podána pozdě a navíc špatně. A Čína ho pak dokonce úplně zrušila.

Tento případ je ale pouze jedním z mnoha. Za vrchol drzosti bychom pak mohli označit počínání firmy Chery a Geely. Ta první dříve kopírovala kde co, když ale Mercedes představil elektrickou divizi EQ, Číňané rázem začali mluvit o plagiátorství, neboť pod stejným názvem již nějaký ten pátek prodávají elektrický hatchback. Druhá pak nedávno naznačila, že má zájem o koupi části koncernu Daimler. Němci ale nezapomněli, že jim obšlehla design někdejší třídy C, a proto vyslance značky poslali šupem zpátky na východ.

Dnes se ale nebudeme zabývat ani Land Roverem, ani Mercedesem. Místo toho je ve středu dění další německá automobilka, a sice BMW. Ta má s Číňany rovněž zajímavou zkušenost, svého času bojovala proti zneužívání svého loga. V tomto sporu kupodivu i vyhrála, ačkoliv se jednalo spíše o Pyrrhovo vítězství. Čínský soud ji totiž přiřkl spíše jen symbolické odškodné, přestože bylo jasné, že firmy Deguo Baoma Group a Chuangjia vydělaly za několik let používáním loga mnohem více.

Je otázkou, zda po tomto vyhraném soudním sporu BMW půjde do dalšího. Aktuálně byl totiž v Číně odhalen nový Eagle EG6330K. Za tímto nicneříkajícím názvem se skrývá nízkorychlostní elektromobil (LSEV neboli Low-Speed Electric Vehicle), který je zaměřen na mladé žijící ve městech.

Rozhodně tak neoslní jízdní dynamikou ani technikou. Má olověno-kyselinové akumulátory, které mu zajistí dojezd maximálně 120 kilometrů. Nejvyšší rychlost se pak vyšplhá jen na 60 km/h, za čímž stojí směšný výkon elektrické jednotky. Ta produkuje pouze 5,3 koně, které se musí poprat s hmotností na úrovni 750 kilo. V rámci rozměrů tu pak máme délku 3,3 metru, šířku a výšku 1,47 metru či rozvor 1,94 metru.

Proč jsme ale v úvodu zmiňovali ono kopírování a BMW? Jednoduše proto, že novinka firmy Eagle kopíruje legendární Isettu z 50. let minulého století. Značka však oproti originálu provedla i pár změn. Namísto předních dveří jako od ledničky tu jsou čtvery klasické namontované na bocích. Přibylo také čtvrté kolo (dříve bylo vzadu jen jedno) a zavazadlový prostor.

Díky těmto změnám nám Eagle připomíná i další evropskou legendu, a sice Fiat Multipla z 60. let. Skloubením těchto dvou ikon tak vznikl zajímavý retro mišmaš, který pokračuje rovněž v interiéru. Nenajdeme zde digitální přístrojový štít, jak je u čínských elektromobilů běžné, ale analogový. Doplňují jej pak výrazné výdechy klimatizace či relativně malý panel rádia. To vše by pak mělo stát v přepočtu zhruba 85 tisíc korun.

Na úspěch či neúspěch vozu jsme tedy nadmíru zvědavi, stejně jako na kroky BMW. Nečekáme ale nic než standardní scénář - Číňané kopírují a nikdo si raději nestěžuje. A když už to nějaká automobilka udělá, pak jen spláče nad výdělkem...


Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat - 1 - Eagle EG6330K 2018 prvni foto 01Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat - 2 - Eagle EG6330K 2018 prvni foto 02Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat - 3 - Eagle EG6330K 2018 prvni foto 03Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat - 4 - Eagle EG6330K 2018 prvni foto 04Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat - 5 - Eagle EG6330K 2018 prvni foto 05Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat - 6 - Eagle EG6330K 2018 prvni foto 06Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat - 7 - Eagle EG6330K 2018 prvni foto 07Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat - 8 - Eagle EG6330K 2018 prvni foto 08Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat - 9 - Eagle EG6330K 2018 prvni foto 09Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat - 10 - Eagle EG6330K 2018 prvni foto 10Číňané vážně zkopírují cokoli. Naklonovali 60 let staré BMW a zkouší ho prodávat - 11 - Eagle EG6330K 2018 prvni foto 11
Takhle vypadá Eagle EG6330K alias novodobé BMW Isetta. Sveze čtyři cestující, ovšem jen malými rychlostmi, neboť pohon má na starosti pouze 5,3 koně

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše