Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru
4.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Koncept poháněný stlačeným vzduchem v kombinaci se spalovacím motorem je realitou, Citroën jej vystavil v Ženevě.
Nedávná modernizace Citroënu C3 druhé generace proběhla podle obvyklého scénáře. Francouzský hatchback dostal novější světla, nezbytné pásy LED, přepracované nárazníky a v rámci legislativních tlaků také nové tříválcové pohonné jednotky koncernového sourozence Peugeotu 208. Jedním důležitým detailem se však tento facelift přeci jen zaběhlým postupům vymyká. Pod kapotou C3 se na ženevském autosalonu představí také neobvyklý „pneumatický hybrid“.
Už když jsme vám tuto technologii v lednu představovali, zmiňovali jsme se o možnosti odhalení prvního konceptu ve Švýcarsku, což koncern PSA nyní skutečně potvrzuje. Pro osvěžení paměti připomínáme, že se jedná o systém využívající namísto standardních akumulátorů elektrické energie nádrž se stlačeným vzduchem a elektromotor nahrazuje pneumaticky poháněný hydromotor.
Hybrid Air sestává z malého benzínového motoru s vnitřním spalováním a systémem stop-start, který tvoří pár s planetovou převodovkou přenášející sílu na přední kola. Z druhé strany převodovky je napojen zmiňovaný hydromotor, který při volnoběžné jízdě anebo brzdění pracuje jako kompresor a plní tlakový zásobník vzduchem.
Abyste si snadněji udělali představu o rozložení jednotlivých komponentů a fungování tohoto vozu, podívejte se kromě fotek také na nově zveřejněný videosnímek Citroënu. Automobilka v něm popisuje jednotlivé režimy, které jsou analogické k hybridům, jak jej známe obvykle. Na rozdíl od nich však PSA slibuje jednodušší konstrukci, poloviční váhové zatížení (cirka 100 kg), ale především dostupnější cenovku při velmi nízké papírové spotřebě jen 2,9 litru na 100 km.
Kdy plánuje auto vyrábět, jeho přibližnou cenu, případně na kterých trzích bude dostupné, Francouzi neřekli, po zítřejší tiskové konferenci bychom však mohli být trochu moudřejší.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
„Vzduchový” hybrid naživo v Ženevě
Francouzi předpokládají, že s technologií hybrid Air jde dosáhnout stejných výsledků jako s akumulátory a elektromotorem, ale za výrazně nižší cenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024 - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
29.3.2024 - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
29.3.2024 - Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
29.3.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz