Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën chce s DS skutečně konkurovat Audi, prorazí prý i v USA
10.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní divize francouzské automobilky se má podílet na prodejích z 15 procent, navzdory poklesu zájmu v Evropě. Pomoci mají Čína a Spojené státy.
Francouzská automobilka Citroën se nikdy netajila záměry, že se značkou DS hodlá konkurovat těm nejúspěšnějším výrobcům prémiového segmentu. Na mušce má zejména Audi, což je více než logické - také čtyři kruhy spadají pod koncern, který se nejvíce uplatňuje v mainstreamovém segmentu. Zatímco v případě německých značek můžeme hovořit alespoň tu a tam o specifické technice, modely francouzské automobilky nenabízejí pod kapotou podstatný rozdíl, ať se již jedná o ty levnější nebo naopak ty dražší.
Kromě tohoto detailu navíc již separátní divize v loňském roce nepředstavila na evropském kontinentu jediný nový model, pročež je logické, že prodeje šly dolů. Jen za první pololetí se na Starém kontinentu značka potýkala s 21procentním odlivem zákazníků, globálně pak šlo o 10 %. Nahoře ji přitom držela Čína, což má své opodstatnění - tamnímu trhu byly totiž uzpůsobeny novinky DS 5LS a DS 6WR.
I přes tento propad ale zůstává šéf divize Yves Bonnefont značně optimistický a doufá, že se mu ze značky DS povede vytvořit světový fenomén. Podíl na celkových prodejích koncernu PSA by totiž měl být navýšen z loňských 4 procent na nějakých 10 až 15 %, což má spojitost právě s Audi, které se na celkovém koláči VW Group podílí sedmnácti procenty. Zajímavé ovšem je, jakým způsobem toho má být dosaženo.
V rozhovoru s našimi zahraničními kolegy Bonnefont zmiňuje pouze rozšíření dealerství do 200 měst po celém světě, přičemž třicítka je vyhrazena Spojeným státům. Tedy trhu, kde Citroën v letech 1956 až 1972 s modely DS působil, ale musel se stáhnout kvůli nedostatečně výkonným motorům, absenci automatických převodovek či problémům s hydraulickým odpružením.
Je tedy vskutku sporné, zda jej Amerika nyní přijme s otevřenou náručí. Zvláště když ani v současné době nelze v motorovém prostoru hledat pohonné jednotky, které by byly tamním zákazníkům vlastní. Ve výsledku tak nejspíše bude muset kůži značce zachraňovat Čína, což je ostatně stav, který - jak jsme zmínili výše - panuje již nyní.
Na asijském trhu by roční produkce měla někdy v roce 2017 narůst na 200 000 exemplářů, což sice na první pohled nemusí působit jako enormní číslo, na ten druhý však jde o pozoruhodnou kvótu. Je totiž třeba si uvědomit, že od svého zrození v roce 2010 bylo za čtyři roky prodáno jen něco málo přes půl milionu nových aut.
Pokud tedy továrna v Shenzenu pojede na maximum své kapacity, pak se Bonnefontovi skutečně podaří husarský kousek, díky kterému značka s Audi bude moci být porovnávána, i když nikoliv bok po boku, ale pouze v rámci prodejního oddělení. Pokud by ale ke splnění cíle nedošlo, nic se prý neděje, neboť plány šéfa značky jsou dlouhodobé.
O samostatné technice v nich ovšem prozatím nepadlo ani slovo, pročež pád v Evropě asi bude pokračovat, pokud jej Citroën neutne nějakým zcela novým modelem. A jelikož působení v USA je sporné, bude to vskutku jen Asie, kde může značka DS pomýšlet na mety nejvyšší.
Citroën Divine DS je předzvěstí nových modelů značky. Než však dorazí, může tato divize počítat víceméně jen s růstem v Číně
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 22 minutami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 21 minutami - Tesla vyhodila i neuvěřitelně oddané zaměstnance, jeden z nich dokonce spal na parkovišti a myl se v práci, aby jí dal maximum
před hodinou - O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva