Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS 5LS R: sporťák pro Peking dostal 300 koní z jedna-šestky
4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) S vysokým výkonem spojil Citroën snížený podvozek, agresivní vzhled a kůží čalouněnou kabinu. Vše možná pustí do prodeje.
Pátek není zrovna dnem, kdy by se většina lidí přetrhla. Představuje pro ně jakousi malou sobotu a s ní spojený relax. Pro marketingová oddělení automobilek je ale zrovna ten dnešní pátek opravdu horečnatým dnem. Na světlo světa totiž vylézá jedna podstatná novinka za druhou. Představit jsme si tak již mohli nové BMW M4 Cabrio, které se ukáže za dva týdny v New Yorku. Jen o pár dní později bude zahájen autosalon v Pekingu, kde hodlá pro změnu debutovat Citroën DS 5LS R.
Ačkoliv se zatím jedná o koncept, do série s největší pravděpodobností dorazí vše, co vidíte na oficiální fotkách. Zvenčí zaujme speciální anodisovaný lak Carmine Red, který doplňují šedé pruhy v matném provedení, maska vyvedená v tmavém chromu nebo 20palcová litá kola. Mimo to jsou všudypřítomná loga „R“, přičemž dravý design jen podtrhuje snížení podvozku o 15 milimetrů oproti standardnímu provedení.
Změnami se pyšní i interiér, kde některé části volantu, středového tunelu a dveřních madel zdobí uhlíková vlákna. Těm dělá společnost čalounění, jež kombinuje kůži s Alcantarou a vygravírovanými logy DS. Nechybí pádla pod volantem, s nimiž ovládáte sekvenční převodovku napojenou na 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec. Jeho výkon přitom narostl na 300 koní, točivý moment pak činí 400 Nm.
O jízdní dynamice se Citroën již nezmiňuje, stejně jako není jisté, zda pohonná jednotka dorazí do výroby právě v tomto naladění. Automobilka ovšem dodává, že nové „eRko“ určené stejně jako standardní model pouze čínskému publiku má odkazovat na program WRC. Dá se tedy předpokládat, že i produkční verze by mohla přijít s vyšším než standardním počtem koní pod kapotou.
Na další konkrétní informace si budeme muset ještě nějaké dva týdny počkat, stejně jako bude asi zajímavá cena modelu. Pokud by šel do prodeje ve stávajícím provedení, pak dozajista bude stát více než 1,5 milionu korun. Citroën totiž kromě výše uvedených změn upravil také šasí a brzdy, přičemž dodává, že veškerý karbon, který vidíte, je pravý.
Citroën DS 5LS R do Evropy nedorazí. V jeho případě přitom absence opravdu litujeme, působivý je totiž vzhled i výkon pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 1000koňová auta Lamborghini i Tesly se porouchala při srovnání dynamiky na letišti, ukazují věčnou slabinu takových vozů
před hodinou - Donedávna nejdražší nové auto světa nafotili u Lidlu, takhle se asi šetří na drahé supersporty
25.5.2024 - Vládce Bahrajnu se zařadil do vybrané skupiny státníků, kterým Vladimir Putin daroval auto
24.5.2024
Nejnovější články
- 1000koňová auta Lamborghini i Tesly se porouchala při srovnání dynamiky na letišti, ukazují věčnou slabinu takových vozů
před hodinou - „Zabiják Tesly” po ztrátě 16 miliard za kvartál ztrácí půdu pod nohama, propouští 6 procent všech zaměstnanců
před 3 hodinami - Hyundai a Renault nedělají jen na bateriových elektromobilech, Francouzi se dokonce vrací k vnitřnímu spalování
před 4 hodinami - Někdo si předělal Porsche na nejobyčejnější Volkswagen, šel přesně opačným směrem než naprostá většina lidí
před 6 hodinami - Němci chtějí zrušit zákaz spalovacích motorů v EU o 10 let dřív, než měl začít platit, jezdit jen elektromobily je prý „šílenství”
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva