Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot

Rumuni pošilhávají po vyšších patrech trhu. Najmout přitom hodlají nejen inženýry, ale i studenty, kteří mají napomoci změnit prodejní metody.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot

4.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rumuni pošilhávají po vyšších patrech trhu. Najmout přitom hodlají nejen inženýry, ale i studenty, kteří mají napomoci změnit prodejní metody.

Rumunská automobilka se pod ochrannými křídly Renaultu dočkala nemalého úspěchu, za kterým stojí především nízká cena. Právě kvůli úspěchům Dacie zvažují konkurenti přijít s podobnými značkami, Dacia ale uvažuje jinak - v budoucnu by ráda zamířila také do vyšších pater trhu. Generální ředitel značky Nicolas Maure totiž v rozhovoru pro domácí magazín Economica uvedl, že automobilka hodlá najmout inženýry, kteří Dacii pomohou prorazit na poli hybridních technologií a autonomního řízení.

„Budeme pokračovat v práci na osvědčených technologiích. Nicméně rovněž přepřáhneme od mechaniky směrem k novým oblastem, mezi něž patří navigační systémy propojené s internetem nebo hybridní systémy, které nás jednou mohou dovést k vytvoření prvního autonomního vozidla,“ upřesňuje situaci Maure. Pro Dacii se přitom bude jednat o skutečně velký skok, pokud si uvědomíme, že ještě nedávno rumunská automobilka nenabízela ani tempomat.

Tento posun nabídky přitom nemůžeme brát jen jako plácnutí do vody. Značka již minulý měsíc oznámila, že pro továrnu Mioveni a nově založené testovací středisko Renault Technologie Roumanie hledá 120 inženýrů. Kromě toho chce Dacia najmout také 270 studentů, kteří ji mimo jiné mají pomoci v nových způsobech prodeje. Tím jsou jen umocněny zkazky o luxusnějších showroomech, které by v některých oblastech měli vzniknout.

Je přitom otázkou, zda Dacia hodlá zcela opustit cestu, po které nyní velmi úspěšně vykračuje, nebo zda jen rozšíří své aktivity. Pokud by šlo o první možnost, pak značka může zaplakat nad výdělkem, neboť při pokusu o zdolání vyšší mety mohou její pozice zaujmout čínské automobilky, které v nové vlně přichází stále častěji do Evropy. Pokud by ale Rumuni jen obohatili svou nabídku a navíc hybridy či autopiloty nabídli za rozumnou cenu, mohou dále získat.

Rozuzlení tohoto sporného bodu se dočkáme v příštích letech, pročež aktuálně jen dodáme, že zmiňované vývojové středisko má od svého založení plné ruce práce. Podepsáno je totiž pod naladěním nových modelů Renault Talisman a Renault, které si prošly náročným testováním právě na rumunských silnicích.


Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot - 1 - Dacia Duster Blackstorm 2014 foto 01Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot - 2 - Dacia Duster Blackstorm 2014 foto 02Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot - 3 - Dacia Duster Blackstorm 2014 foto 03Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot - 4 - Dacia Duster Blackstorm 2014 foto 04Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot - 5 - Dacia Duster Blackstorm 2014 foto 05Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot - 6 - Dacia Duster Blackstorm 2014 foto 06Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot - 7 - Dacia Duster Blackstorm 2014 foto 07Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot - 8 - Dacia Duster Blackstorm 2014 foto 08Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot - 9 - Dacia Duster Blackstorm 2014 foto 09Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot - 10 - Dacia Duster Blackstorm 2014 foto 10Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot - 11 - Dacia Duster Blackstorm 2014 foto 11Dacia míří výš, chystá vlastní hybrid i autopilot - 12 - Dacia Duster Blackstorm 2014 foto 12
Již modelem Duster Blackstorm Dacia naznačila, že movitější klientela jí není cizí. Letecká edice se totiž na českém trhu prodávala od 360 tisíc korun

Zdroj: Economica přes Auto Evolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.