Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody

Číňany je na automobilové mapě světa stále obtížnější ignorovat a toto je další důkaz. Jméno Changan CS95 neřekne nikomu nic, skrývá se za ním ale velmi zajímavě modernizované velké SUV s bohatou výbavou a atraktivní cenou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody

15.6.2019 | Petr Prokopec

Číňany je na automobilové mapě světa stále obtížnější ignorovat a toto je další důkaz. Jméno Changan CS95 neřekne nikomu nic, skrývá se za ním ale velmi zajímavě modernizované velké SUV s bohatou výbavou a atraktivní cenou.

Ještě před několika málo lety prakticky každý Evropan hleděl na vozy z Číny se značným opovržením. Jejich vzhled byl zajímavý jen za předpokladu, že došlo na nelegální okopírování evropských, amerických či japonských aut. Interiérem se pak linul zápach laciného lepidla, ovšem jen do doby, než došlo na crash testy. V tu chvíli se motor přesunul na zadní sedadla a rozpáranou kabinu potřísnil olejem. Skutečně tedy nebylo o co stát.

Soudobá čínská produkce je však diametrálně odlišná a prakticky jediným jejím negativem je fakt, že na starém kontinentu není k dispozici. Stoprocentně by se totiž našel dostatek lidí, kteří by novinky od Chery či Geely pořídili raději než citelné dražší a kolikrát na pohled nudnější produkty zavedených značek. A nejinak lze smýšlet také o SUV CS95, za kterým stojí značka Changan. I když je třeba dodat, že její vlajková loď byla doposud pro samotného výrobce spíše zklamáním.

CS95 přišlo na trh již v roce 2017, Changan však od té doby prodal pouze 28 tisíc aut. To je na zemi, jakou Čína je, malé množství, však takový Volkswagen tam jen za loňský rok prodal 80 tisíc kusů modelu Teramont. Proto se automobilka rozhodla vrcholné SUV pořádně modernizovat, i když po stránce vzhledu a pojetí interiéru. Technika spočívající v jednom motoru a jedné převodovce zůstala nedotčena, věnovat se jí ale budeme až za malý moment.

Nejprve je třeba zmínit vizuální novinky, které vpředu spočívají v instalaci nové masky a nárazníku. CS95 tak dostalo zcela novou tvář, ačkoliv i nadále připomíná hlavně modely Land Roveru či Range Roveru. Nyní ale můžeme na jeho konto přihodit i možnou záměnu s Toyotou Land Cruiser, potenciální cílová skupina se tak značně rozšířila. Číňané zároveň i zvětšili své logo, aby jasně deklarovali, kam si lidé mají vůz zařadit.

Přesunout se můžeme k bokům, jež které zůstaly na první pohled naprosto identické. Koneckonců, i v rámci selekce litých kol Changan dříve stejně jako nyní nabízel 18palcové ráfky pro základní výbavu a 19palcové pro vrchol. Spárovány však byly s černě lakovanými lemy karoserie. Nyní jsou všechny povrchy sjednoceny, vizuálně tak CS95 skutečně povýšilo směrem k prémii. To je patrné i na zádi, kde došlo na propojení světlometů.

Ještě větší změny nastaly v interiéru, kde prakticky nezůstal kámen na kameni. Zcela nová je palubní deska, do jejíhož středu se nastěhoval zapuštěný dotykový displej s 12,3palcovou uhlopříčkou. Za volantem je pak možné počítat s 10,25palcovým digitálním přístrojovým štítem, uklizenější je i středová konzole a madlo šestistupňového automatu nyní připomíná spíše letecký knipl než nevzhledný vyčuhující klacek.

Tato transformace Changanu velmi prospěla, po zakrytí loga nikdo neuvěří, že jde o kabinu čínského vozu. Ta navíc doslova přetéká výbavou, k dispozici jsou elektricky ovládaná sedadla, třízónová klimatizace či prosklená střecha. Standardem je pětimístná konfigurace, připlatit si však můžete i za sedmimístnou. Díky rozvoru 2 810 milimetrů přitom ani třetí řada neslouží pouze dětem či na krátké vzdálenosti - jde o větší SUV, než je už poměrně velká Škoda Kodiaq, i rozvorem jej překonává o 20 milimetrů.

Pod kapotou se stejně jako dosud skrývá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s 233 koňmi a 360 Nm točivého momentu. Jak jsme již zmínili, doplnit jej lze pouze šestistupňovou automatickou převodovkou, na výběr je však pohon předních nebo čtyř kol. Changan auto výrazně modernizoval s cílem poslat jej do Evropy, byť zatím pochopitelně mimo země EU. Do Ruska nyní dorazil s cenou začínající na 1 616 rublech, tedy v přepočtu asi za 570 tisíc Kč. To je o 110 tisíc méně, než kolik dáte za úplně základní Kodiaq s minimální výbavou a 150koňovým motorem 1,5...


Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 1 - Changan CS95 2019 prvni foto 01Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 2 - Changan CS95 2019 prvni foto 02Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 3 - Changan CS95 2019 prvni foto 03Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 4 - Changan CS95 2019 dalsi 01Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 5 - Changan CS95 2019 prvni foto 04Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 6 - Changan CS95 2019 dalsi 02Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 7 - Changan CS95 2019 dalsi 03Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 8 - Changan CS95 2019 dalsi 04Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 9 - Changan CS95 2019 dalsi 05Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 10 - Changan CS95 2019 dalsi 06Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 11 - Changan CS95 2019 prvni foto 05Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 12 - Changan CS95 2019 dalsi 07Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 13 - Changan CS95 2019 dalsi 08Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 14 - Changan CS95 2019 prvni foto 06Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 15 - Changan CS95 2019 dalsi 09Do Evropy dorazilo vybavené SUV větší než Kodiaq, ale o 110 tisíc levnější než základ Škody - 16 - Changan CS95 2019 dalsi 11
Changan CS95 prošel nemalou modernizací s ambicí uspět i na starém kontinentu

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama