Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Viper prý dostane kompresor, má jej dostat zpět na vrchol
20.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Desetiválec Viperu svými 645 koňmi nestačí na nové Hellcaty. Značka jej údajně chce dostat zpět na špici potravního řetězce. Výsledek by mohl být až 800 koní.
Dodge Viper v poslední době rozhodně netrhá prodejní rekordy, automobilka dokonce několikrát zastavovala výrobu, protože měla přeplněné sklady - jakkoliv je výroba superauta na sklad nápad přinejmenším zvláštní, v Americe jde i v těchto sférách o běžnou praxi. Pro modelový rok 2015 dostal 8,4litrový desetiválec Viperu špetku síly navíc, to ale jeho tristní odbyt nezachrání.
S příchodem citelně levnějších a o nejméně 50 koní silnějších „pekelných koček, tedy Chargeru a Challengeru SRT Hellcat hrozí, že zájem o Viper bude ještě menší. Někteří se ptali, zda Dodge hodlá namontovat 6,2litrový kompresorový osmiválec Hellcat i pod dlouhou kapotu Viperu, to ale prý není fyzicky možné - nevejde se tam ani na výšku, ani na šířku.
Poměrem výkonu ku hmotnosti je Viper pochopitelně stále nejlepší, ale to asi nestačí. Dodge tak hledá způsoby, jak ho dostat zpátky na vrchol potravního řetězce i v případě samotného výkonu. Pod kapotu se mu tak možná nastěhuje kompresor, který by mohl z 8,4 litru objemu dostat okolo osmi stovek koní. Tedy, samozřejmě, pokud to zvládnou vnitřnosti motoru a pohonné ústrojí. Tento desetiválec je totiž evolucí osmilitru, který se objevil v prvním Viperu, a stále se drží například dvouventilové techniky.
Převodovka Tremec TR6060, která pracuje ve Viperu a s úpravami i v Hellcatech, zvládne okolo 885 Nm točivého momentu - není tedy náhoda, že Hellcat V8 má maximum právě těsně pod touto hodnotou. Silnější Tremec TR9008 podle Allparu zvládne asi 910 Nm. Pro instalaci ještě odolnějších převodovek by se musela upravovat karoserie Viperu. Jak to tedy dopadne, se zatím nechme překvapit. A doufejme, že Viper neztratí svou jedinečnost... a že bude i po změnách k mání i s atmosférickým motorem.
Dodge Viper možná dostane kompresor, který by mohl znamenat výkon až k osmi stovkám koní
Zdroj: Allpar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch