Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje
11.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současná Zmije míří do důchodu a vyráběna byla navíc jen jako kupé. Ve formě VLF F1 ale přežije dál, teď i s plátnem místo pevné střechy.
Dodge Viper sice svou životní dráhu odstartoval až v roce 1992, přesto se stal vedle mnohem déle nabízeného Chevroletu Corvette či Fordu Mustang další americkou legendou. Bohužel však v případě poslední generace koncern FCA poněkud neodhadl potřeby trhu ani budoucích vládních nařízení, což vedlo k poklesu prodejů a oznámení o konci výroby související s konstrukčními nároky na doplnění povinných hlavové airbagy. Aktuálně se tedy prodávají poslední kusy a poté nastane definitivní konec.
Zatímco oficiální kariéru pod taktovkou koncernu FCA Viper letos ukončí, jeho další životní cyklus právě startuje. Na autosalonu v Šanghaji bude odhalen nový model značky VLF, za jejímž založením stojí Bob Lutz, tedy osoba, která se postarala o zrod původního Viperu a jako správný rodič se postará i o jeho další přežití.
Značka VLF totiž v Šanghaji vystaví novinku zvanou F1 Roadster, která stojí právě na základech Dodge Viper. Svědčí o tom také pohled na zadní partie, kde najdeme klenuté blatníky a výraznou odtrhovou hranu. Pod dlouhou přídí se pak ukrývá další vodítko mířící na Zmiji, a tou je 8,4litrový atmosférický desetiválec, který má produkovat více než 700 koní.
S tímto výkonem - konkrétně se 756 koňmi - je spojen i další již nabízený model značky VLF, a sice F1 Force. Tedy kupé, u kterého byl původ šasí a pohonné jednotky v modelu Viper zcela nepokrytě přiznán. Nová varianta F1 Roadster je tedy skalpovanou verzí tohoto vozu, což muselo vést k celé řadě výztuh. Oficiálně totiž poslední verze Zmije byla vyráběna pouze jako kupé.
Stejně jako model se zafixovanými střešními panely dostane i otevřené provedení karoserii z karbonu, přičemž zákazníci nejspíše budou moci opětovně volit mezi šestistupňovým manuálem i šestistupňovým automatem. Jsme přitom zvědavi, zda došlo k navýšení výkonu, který by kompenzoval vyšší hmotnost a umožnil tak Roadsteru sprint na stovku pod 3 sekundy a maximálku 337 km/h.







VLF F1 Roadster, otevřená verze modelu F1 Force, která jako základ používá Dodge Viper, míří na autosalon v Šanghaji



















Verzi kupé už jsme mohli vidět loni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
