Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje

11.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Současná Zmije míří do důchodu a vyráběna byla navíc jen jako kupé. Ve formě VLF F1 ale přežije dál, teď i s plátnem místo pevné střechy.

Dodge Viper sice svou životní dráhu odstartoval až v roce 1992, přesto se stal vedle mnohem déle nabízeného Chevroletu Corvette či Fordu Mustang další americkou legendou. Bohužel však v případě poslední generace koncern FCA poněkud neodhadl potřeby trhu ani budoucích vládních nařízení, což vedlo k poklesu prodejů a oznámení o konci výroby související s konstrukčními nároky na doplnění povinných hlavové airbagy. Aktuálně se tedy prodávají poslední kusy a poté nastane definitivní konec.

Zatímco oficiální kariéru pod taktovkou koncernu FCA Viper letos ukončí, jeho další životní cyklus právě startuje. Na autosalonu v Šanghaji bude odhalen nový model značky VLF, za jejímž založením stojí Bob Lutz, tedy osoba, která se postarala o zrod původního Viperu a jako správný rodič se postará i o jeho další přežití.

Značka VLF totiž v Šanghaji vystaví novinku zvanou F1 Roadster, která stojí právě na základech Dodge Viper. Svědčí o tom také pohled na zadní partie, kde najdeme klenuté blatníky a výraznou odtrhovou hranu. Pod dlouhou přídí se pak ukrývá další vodítko mířící na Zmiji, a tou je 8,4litrový atmosférický desetiválec, který má produkovat více než 700 koní.

S tímto výkonem - konkrétně se 756 koňmi - je spojen i další již nabízený model značky VLF, a sice F1 Force. Tedy kupé, u kterého byl původ šasí a pohonné jednotky v modelu Viper zcela nepokrytě přiznán. Nová varianta F1 Roadster je tedy skalpovanou verzí tohoto vozu, což muselo vést k celé řadě výztuh. Oficiálně totiž poslední verze Zmije byla vyráběna pouze jako kupé.

Stejně jako model se zafixovanými střešními panely dostane i otevřené provedení karoserii z karbonu, přičemž zákazníci nejspíše budou moci opětovně volit mezi šestistupňovým manuálem i šestistupňovým automatem. Jsme přitom zvědavi, zda došlo k navýšení výkonu, který by kompenzoval vyšší hmotnost a umožnil tak Roadsteru sprint na stovku pod 3 sekundy a maximálku 337 km/h.

Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 1 - VLF F1 Roadster 2017 prvni foto 01Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 2 - VLF F1 Roadster 2017 prvni foto 02Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 3 - VLF F1 Roadster 2017 prvni dalsi 01Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 4 - VLF F1 Roadster 2017 prvni dalsi 02Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 5 - VLF F1 Roadster 2017 prvni dalsi 03Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 6 - VLF F1 Roadster 2017 prvni dalsi 04Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 7 - VLF F1 Roadster 2017 prvni dalsi 05
VLF F1 Roadster, otevřená verze modelu F1 Force, která jako základ používá Dodge Viper, míří na autosalon v Šanghaji

Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 8 - VLF Force 1 oficialni 01Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 9 - VLF Force 1 oficialni 02Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 10 - VLF Force 1 oficialni 03Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 11 - VLF Force 1 oficialni 04Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 12 - VLF Force 1 oficialni 05Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 13 - VLF Force 1 oficialni 06Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 14 - VLF Force 1 oficialni 07Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 15 - VLF Force 1 oficialni 08Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 16 - VLF Force 1 oficialni 09Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 17 - VLF Force 1 oficialni 10Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 18 - VLF Force 1 oficialni 11Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 19 - VLF Force 1 oficialni 12Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 20 - VLF Force 1 oficialni 13Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 21 - VLF Force 1 oficialni 14Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 22 - VLF Force 1 oficialni 15Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 23 - VLF Force 1 oficialni 16Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 24 - VLF Force 1 oficialni 17Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 25 - VLF Force 1 oficialni 18Dodge Viper žije dál i bez střechy, v novém těle ho přistihli cestou do Šanghaje - 26 - VLF Force 1 oficialni 19
Verzi kupé už jsme mohli vidět loni

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama