Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon: „nahá” verze šetří kila i na laku

Nástupce Lotusu Seven dává nyní patřičně najevo uhlíková vlákna. Levný proto rozhodně nebude, stovku však má pokořit za méně než 2,8 sekundy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon: „nahá” verze šetří kila i na laku

21.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nástupce Lotusu Seven dává nyní patřičně najevo uhlíková vlákna. Levný proto rozhodně nebude, stovku však má pokořit za méně než 2,8 sekundy.

S holandskou automobilkou Donkervoort jsme se naposledy setkali v lednu, kdy světlo světa spatřila edice Bilster Berg, jež skládá hold německému okruhu téhož názvu. A především údajně rekordnímu (vznikly kolem toho vášnivé diskuze) kolu, které na 4,2 kilometru dlouhé dráze obkroužil firemní model D8 GTO. Ten je jedním z nástupců Lotusu Seven, přičemž ke svému pohonu používá 2,5litrový pětiválec TFSI od Audi naladěný na 345 nebo 381 koní.

Stejnou pohonnou jednotku najdeme rovněž pod kapotou nové edice nazvané Bare Naked Carbon. Jak přitom naznačuje již název, jediný odklon od standardu je spojen s kosmetickými změnami, neboť dvoumístný extrém dává patřičně najevo uhlíková vlákna. Z těch je vyrobeno 90 procent veškerých karosářských dílů, mimo to ovšem karbon najdeme také pod kapotou.

Exotický materiál se rovněž nastěhoval do interiéru, kde jsou z něj zhotovena sedadla, palubní deska či případně rám okna a boční prahy. To jsou ovšem finesy, které se dotýkají i základního modelu. Unikátem je ovšem veškeré lakování, které počítá pouze s ochrannou vrstvou. Jinak je ovšem struktura vláken plně viditelná.

Zákazníci si přitom mohou vybrat, zda touží po lesklém či naopak matném provedení. Stejně tak je možné sáhnout kromě čirého laku rovněž po jakékoliv barvě dle vaší fantazie, samotnou karoserii ale bude zdobit víceméně jen její nádech. Za vším přitom stojí nejen snaha o zviditelnění materiálu, ale rovněž odlehčení.

Díky absenci klasické barvy srazila edice Bare Naked Carbon několik kilo z hmotnosti Donkervoortu D8 GTO. Konkrétní hodnotu sice Holanďané nezmiňují, již základní provedení ovšem nemůžeme považovat za obézního mastodonta. Slabší verze Touring totiž na vahách ukáže 730 kg, silnější Performance pak 695 kg.

Počítat lze tedy s ještě působivější jízdní dynamikou, ani v tomto směru ovšem nemáme k dispozici tovární údaj. Dodat tak můžeme pouze tolik, že výkonnější standardní D8 GTO pokoří stovku za 2,8 sekundy a dvoustovku za 8,6 s. Přitom stojí 163 002,73 Eur (cca 4,473 mil. Kč), nová verze ale dozajista bude ještě dražší.


Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon: „nahá” verze šetří kila i na laku - 1 - Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon 01Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon: „nahá” verze šetří kila i na laku - 2 - Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon 02Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon: „nahá” verze šetří kila i na laku - 3 - Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon 03Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon: „nahá” verze šetří kila i na laku - 4 - Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon 04Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon: „nahá” verze šetří kila i na laku - 5 - Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon 05Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon: „nahá” verze šetří kila i na laku - 6 - Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon 06
Donkervoort D8 GTO dává v edici Bare Naked Carbon patřičně najevo uhlíková vlákna

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše