Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Donkervoort D8 GTO Bilster Berg: slaví rekord okruhu velmi drahou dietou
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Speciální edice oslavuje rekord na okruhu Bilster Berg. Oproti standardu dostanete lehčí setrvačník či závodní spojku, výkon zůstává na 381 koních.
Loňský rok byl pro holandskou značku Donkervoort nadmíru úspěšný. Kromě neutuchajícího prodeje modelu D8 GTO totiž malosériová automobilka rovněž představila svou novou pobočku, která je alokována u německého okruhu Bilster Berg. Tam pak výše zmíněný model stanovil rekord pro produkční vozy s registrační značkou, když 4,2 kilometru dlouhou dráhu obkroužil za 1 minutu a 46 sekund. Působivý je přitom fakt, že se jednalo o slabší verzi naladěnou na 345 koní.
Mimo tento model je nabízeno také provedení D8 GTO, u kterého již lze počítat se silou 381 koní. Za ní stojí stejně jako v případě méně potentní verze 2,5litrový pětiválec od Audi, se kterým 695 kg vážící roadster zvládne akceleraci z klidu na stovku za 2,8 sekundy a maximálně se rozjede na 270 km/h. U slabšího modelu pak můžeme počítat se 3,3sekundovým sprintem a 255kilometrovou nejvyšší rychlostí, za což kromě nižšího výkonu může i vyšší hmotnost 730 kg.
To jsme ovšem stále u sériového provedení. Aby ovšem Donkervoort řádně uctil onen rekord, pustil do světa novou limitovanou edici nazvanou D8 GTO Bilster Berg. Ta se v rámci designu pyšní hlavně novou přídí, u které se počítá s uhlíkovými vlákny. Uvnitř se pak objevila nová digitální palubka, se kterou dorazila také „skorozávodní” telemetrie a satelitní navigace. Počítat lze rovněž s lehčími koberečky, plaketkou nebo skořepinami čalouněnými speciální kůží.
Dále můžeme zmínit také příchod zrevidované ochranné klece nebo odlehčeného setrvačníku a závodní spojky, jež se podílejí na redukci hmotnosti o 10 kilogramů. Ve spolupráci s firmou Intrax pak Donkervoort vyvinul nové tlumiče, jinou charakteristikou se ovšem pyšní také pružiny a tužší je i zadní stabilizátor. A aby toho pak nebylo málo, dostala edice Bilster Berg ještě semi-slicky vyvinuté firmou Hankook speciálně pro tento model.
Na kolik veškeré tyto změny ovlivnily jízdní dynamiku, to je bohužel momentálně ve hvězdách. Dá se ale předpokládat, že z času potřebného ke zrychlení na stovku by mohla být odloupnuta jedna desetina. Samotný okruh by pak limitovaná edice modelu D8 GTO mohla zvládnout možná i o šest či více sekund rychleji.
Dodat již můžeme tolik, že k dispozici bude pouze 14 exemplářů, čímž je odkazováno na loňský rok, kdy bylo stávajícího rekordu na Bilster Bergu dosaženo. Každý je přitom k mání za cenu startující na částce 194 000 Eur (cca 5,4 milionu korun), což oproti základu za 126 173 Eur (3,47 mil. Kč) představuje citelné navýšení. Docela drahá dieta, řekli bychom...
Donkervoort D8 GTO Bilster Berg bude k mání pouze ve 14 kusech, za každý přitom dáte minimálně 5,4 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda