F1 McLaren s motorem Honda má po neslavné premiéře, většinou stála v boxech

(+ videa) Po déle než roce příprav vyrazil na dráhu nový monopost vyvíjený ve spolupráci Hondy a McLarenu. Za osm hodin obkroužil jen tři kola.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

F1 McLaren s motorem Honda má po neslavné premiéře, většinou stála v boxech

26.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

F1 McLaren s motorem Honda má po neslavné premiéře, většinou stála v boxech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Po déle než roce příprav vyrazil na dráhu nový monopost vyvíjený ve spolupráci Hondy a McLarenu. Za osm hodin obkroužil jen tři kola.

Japonská Honda již v květnu 2013 oznámila partnerství s McLarenem na vývoji šestiválcového turbomotoru pro Formuli 1, přičemž první plod této britsko-japonské spolupráce byl k vidění a slyšení na nedávném videu. To jsme mohli s čistým svědomím zařadit mezi ta propagační, protože ze související zprávy bylo poměrně patrné, že pohonná jednotka ještě prochází vývojem. Dnes už je ale jisté, že další testy probíhají v praxi, konkrétně na okruhu Yas Marina v Abu Dhabi, kde se o víkendu jela poslední Velká cena.

Teď už se rovněž ví, že nový motor V6 s objemem 1,6 litru a systémem rekuperace energie od Hondy testují obě firmy v prototypu s interním označením MP4-29H/1X1, který jezdí na šasí sestrojeném McLarenem. Na základě prvních testovacích jízd je ale každopádně patrné, že cesta k úspěšnému dokončení pohonné jednotky nebude zcela bez trní, kterým se musejí tvůrci proklestit. Důvodem jsou technické problémy, jaké se postaraly, že monopost za celkových osm hodin na závodní dráze spíše postával v depu, rezervnímu pilotovi Stoffelu Vandoornovi se s ním podařilo obkroužit pouze tři kola.

Ve zbývajícím čase se tým věnoval analýze a řešení údajně elektronických šotků v systémech formule. Hlavním cílem první zkoušky tedy nebylo ježdění po trati, ale spíše podrobnější nahlédnutí inženýrů do útrob vozu a prohloubení vzájemné spolupráce zástupců obou automobilek. Poprvé spolu mohli začít řešit v praxi problémy, kterých (doufají) do budoucna nebude mnoho.

Eric Boullier, ředitel závodního týmu McLarenu, k tomu dodal, že „vypuštění hotového moderního vozu Formule 1 je velmi složitý postup, přičemž první týden testování bude hlavně ve znamení dolaďování spolupráce oddělení v Sakuře, Milton Keynes a Wokingu, které se musejí naučit integrovat do funkčního uzlu přímo na okruhu". Narazili prý na řadu otázek a celému procesu testování nepřispěla ani ranní kontrola elektrických instalací, ovšem důležité údajně je, že motor nastartovali a že obkroužili alespoň těch pár kol.

Honda tvrdí, že použitý motor ještě není dovyvinutý, ale že do začátku nadcházející sezony bude. Jejich dalšího počínání jistě budeme svědky již brzy. Zatím si první záchvěvy testování můžeme společně prohlédnout na dvojici videí a také v oficiálně uvolněné fotogalerii.


F1 McLaren s motorem Honda má po neslavné premiéře, většinou stála v boxech - 1 - McLaren Honda F1 2014 sada 01F1 McLaren s motorem Honda má po neslavné premiéře, většinou stála v boxech - 2 - McLaren Honda F1 2014 sada 02F1 McLaren s motorem Honda má po neslavné premiéře, většinou stála v boxech - 3 - McLaren Honda F1 2014 sada 03F1 McLaren s motorem Honda má po neslavné premiéře, většinou stála v boxech - 4 - McLaren Honda F1 2014 sada 04F1 McLaren s motorem Honda má po neslavné premiéře, většinou stála v boxech - 5 - McLaren Honda F1 2014 sada 05F1 McLaren s motorem Honda má po neslavné premiéře, většinou stála v boxech - 6 - McLaren Honda F1 2014 sada 06F1 McLaren s motorem Honda má po neslavné premiéře, většinou stála v boxech - 7 - McLaren Honda F1 2014 sada 07F1 McLaren s motorem Honda má po neslavné premiéře, většinou stála v boxech - 8 - McLaren Honda F1 2014 sada 08
Honda a McLaren už mají prototyp Formule 1 pro nadcházející sezonu. Zda jim pomůže přiblížit se k výkonům Mercedesu, to je zatím skutečně těžké soudit

Záznam z testování monopostu MP4 29H/1X1

Video symbolizující začátek nové éry

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.