Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní

Italská karosárna Faralli e Mazzanti zveřejnila další technické detaily k připravovanému modelu Evantra V8 a přihodila k tomu několik nových záběrů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní

19.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská karosárna Faralli e Mazzanti zveřejnila další technické detaily k připravovanému modelu Evantra V8 a přihodila k tomu několik nových záběrů.

Nový počin značky F & M se měl původně jmenovat Mugello a pro pohon jeho zadních kol byl nachystán přeplňovaný 3,5litrový plochý šestiválec o výkonu přes 600 koní. Označení se postupem času změnilo na Evantru a boxer zůstal, jeden z čínských zákazníků si však přál dostat do vozu poněkud impozantnější kus motoru. A Italové neprotestovali.

Z individuální zakázky se zrodila Evantra V8 a miniaturní automobilová manufaktura, která dosud přitahovala pozornost svým extravagantním modelem Antas, se naplno pustila do nového projektu. Dosud jsme o něm věděli jen málo - firma zpočátku pouze naznačila, že využije sedmilitrový atmosférický osmiválec LS7 ze současného Chevroletu Corvette Z06. Finální data zůstávala až dosud neznámá, nyní máme informací podstatně více.

Stroj ještě hotový není, ale šéf společnosti Luca Mazzanti nechal zveřejnit nové počítačové návrhy s pozměněným designem a konkrétní čísla k technice a odhadované dynamiky. Pokud někdo předpokládal zachování původních parametrů, Italy těžce podcenil. Faralli e Mazzanti rozsáhlými úpravami zahrnujícím třeba použití titanových ojnic a ventilů či mazání se suchou vanou dokázal z pohonné jednotky GM vydolovat přesně 701 koní při 6 600 ot./min a 848 newtonmetrů při 4 500 ot./min. Na velkoobjemový atmosférický agregát docela zajímavá čísla.

Pohonná jednotka bude spřažena se šestistupňovou sekvenční převodovkou, se kterou auto dosáhne při hmotnosti kolem 1,3 tuny nejvyšší rychlost 350 km/h a na stovku se dostane během 3,2 sekundy. Karoserie, jejíž tvary navrhl Luca Mazzanti s mladým maďarským šéfdesignérem Zsoltem Tarnokem, může být na žádost majitele vyrobena buď z karbonového kompozitu, respektive ručně zpracovávaných hliníkových plechů. Základ a nosnou strukturu Evantry tvoří prostorový rám svařený z chrom-molybdenových ocelových trubek.

Konstrukci zavěšení automobilka nepopisuje, ale vůz bude postaven na dvacetipalcových kolech značky OZ s pneumatikami Continental o rozměru 255/30 R20 vpředu a 305/25 R20 vzadu. Zpomalování zajistí brzdový systém Brembo s kotouči o průměru 380 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a 360 mm a čtyřpístkovými brzdiči vzadu. Za příplatek F & M slibuje i karbon-keramiku.

Cenu 4 325 mm dlouhého, 1 225 mm vysokého a 1 955 mm širokého supersportu Faralli e Mazzanti neprozrazuje, vzhledem k téměř stoprocentně ruční zakázkové výrobě ale Evantra jistě žádná láce nebude. Snad se během premiéry na příštím dubnovém Top Marques v Monacu dovíme více.


Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 1 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 01Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 2 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 02Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 3 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 03Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 4 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 04Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 5 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 05Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 6 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 06Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 7 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 07Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 8 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 08Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 9 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 09Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 10 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 10Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 11 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 11Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 12 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 12Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 13 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 13Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 14 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 14Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 15 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 15Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 16 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 16Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 17 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 17Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 18 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 18Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 19 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 19Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 20 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 20Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 21 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 21Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní - 22 - Faralli e Mazzanti Evantra V8 nove rendery 22
Atmosférický small block by měl být schopen udělit vozu akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,2 s

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.