Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California 2014: nová Callifornia už na jaře, dostane motor V8 biturbo
19.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Ferrari od dob legendární F40 nesáhlo po přeplňování. To se však změní s novou generací Californie, která použije turbomotor vyvinutý s Maserati.
O přeplňovaném Ferrari není řeč poprvé a už vůbec ne naposledy, jen se zkrátka delší dobu neobjevilo. Posledním přeplňovaným hřebcem z Maranella byla posvátná F40, která svoje tažení ukončila v roce 1992. Nyní se použije turbodmychadel primárně kvůli snížení emisí a spotřeby, ale o dříve avizovaný hybrid se jednat nebude. To ostatně potvrdila dříve vyřčená slova vrcholného exekutivce značky - Amedea Felisi. Hybridní technologie tedy zatím zůstane vyhrazena topmodelu LaFerrari, zda se objeví v příštích generacích dvanáctiválcových modelů už je jen další spekulace.
Přeplňování je dle Ferrari asi tou nejschůdnější cestou budoucností. Proto také již dříve vyvinulo spolu s Maserati 3,8litrový motor twin-turbo V8, který pohání třeba poslední generaci Quattroporte. O použití třílitrového šestiválce menšího Ghibli v případě Ferrari pochybujeme, protože šestiválec výkonovým představám sportovních vozů jen tak nevyhoví. Avšak na beton je jasné, že příští generace modelu California bude používat právě zmíněný osmiválec, jenž kromě nižší spotřeby přinese také nějkaý ten výkon k dobru.
Po delší odmlce se poprvé ukáže přeplňované Ferrari už na jaře v Ženevě, kde se dříve atmosféricky plněná California představí v nové generaci. Motor 3,8 l twin-turbo bude podle dostupných zpráv disponovat výkonem 530 koní a točivým momentem až 650 Nm, čímž si mezigeneračně polepší zhruba o 40 koní a téměř 150 Nm.
Nová California má být pravděpodobně postavena na bázi současné generace. Benefitem by však mělo být hojnější použití hliníku na konstrukci karoserie, což by znamenalo nižší hmotnost než současných 1 705 kg. Připomeňme, že na vysoké hodnotě nese velký podíl systém pevné skládací střechy a dodatečné výztuže. Californii je také často vyčítán zastaralý a nepříliš honosný interiér, který bude dalším terčem vylepšení. Nově se tedy objeví i modernější informačně-zábanví systémy a zřejmě také honosnější materiály.
Dvojité přeplňování možná ledacos pokazí, ale na výkonu jedině přidá
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 7 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 8 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 10 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva