Ferrari už nikdy nebude stejné. Šéf potvrdil hybridy, víc luxusu i víc produkce

8.11.2016 | Petr Prokopec | 14 příspěvků

Ferrari vstupuje do nové éry. Ta již nebude zaměřena čistě na sportování, místo toho nás čeká více vyrobených aut stojících na modulární platformě.

Pokud máte rádi zavedené pořádky, zvláště ty související se značkou Ferrari, připravte se na fakt, že následující řádky vámi mohou poněkud otřást. Italové se totiž rozhodli vstoupit do nové éry, která po ukončení výroby manuálů počítá rovněž s modularitou, elektrifikací, vyšším luxusem a navýšením produkce. Že se vám zrovna tyto kroky nelíbí? Ani my z nich nejsme dvakrát nadšeni, nicméně na směřování značky již nelze nic změnit. Její šéf Sergio Marchionne totiž aktuálně potvrdil, že změny už jsou zaváděny a cesty zpět není.

Milovník svetrů dnes oznámil investorům, že Ferrari v budoucnu hodlá sáhnout po kombinaci klasické spalovací jednotky a elektromotoru. Tímto způsobem prý dojde k navýšení potenciálu pod kapotou, zároveň však bude snížena papírová spotřeba. Umožněno to bude přechodem na novou modulární platformu, která dovoluje usazení dvanáctiválcových, osmiválcových a dokonce i šestiválcových motorů. Přitom není podstatné, zda ty budou instalovány vpředu či uprostřed.

Architektura dále počítá se zástavbou elektrického pohonného ústrojí, a tak majitelům nabídne až 50kilometrový „bezemisní“ dojezd. Ten přitom dozajista bude uvítán zejména zákazníky z velkých světových metropolí, kde již nyní mají vozy poháněné pouze spalovacími jednotkami nemalé problémy. Do budoucna se pak chystá na mnoha místech naprostý zákaz, který však půjde tímto způsobem obejít.

Vůbec první takovou vlaštovkou se má stát nástupce modelu F12, s nímž se počítá v roce 2020. Jeho příchod zároveň odstartuje „významný posun“ ve výrobě aut, což máme chápat jako další možné navýšení roční produkce. „Nechci se k tomu nikterak zavázat, ani jakkoliv jinak potvrdit, že je to náš cíl, ale je pravděpodobné, že naše kvóty by v roce 2025 mohly přesáhnout 10 000 aut,“ uvedl Marchionne.

Tento krok je zároveň dán jistou změnou strategie značky, která se doposud zaměřovala především na ryze sportovní modely. Nicméně budoucí portfolio by mělo zahrnovat i více luxusních aut, jakými je třeba GTC4 Lusso. Tyto vozy totiž mohou okouzlit širší publikum, nakonec, GTC4 má lovit i u Range Roveru. I nadále však má být dodrženo pravidlo, že nabídka značky bude vždy minimálně o jeden kus nižší než poptávka.

Ferrari už nikdy nebude stejné. Šéf potvrdil hybridy, víc luxusu i víc produkce - 1 - Ferrari hybrid patent
Hybridy Ferrari dorazí na nové modulární platformě...

Ferrari už nikdy nebude stejné. Šéf potvrdil hybridy, víc luxusu i víc produkce - 2 - Ferrari F12 nastupce 2020 render
...a mezi nimi i nástupce Ferrari F12.

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 14 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama