Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500E: elektrický fiátek přistižen... při tlačení
11.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Fiat-Chrysler má pět měsíců na dokončení elektrické pětistovky, kterou automobilky hodlají dotovat. Testování je viditelně nutné.
Přestože je o elektromobily minimální zájem, jejich vývoj, infrastruktura i ceny jsou zcela běžně dotovány z veřejných prostředků a reálně ani zdaleka nefungují, jak je slibováno, tak i přes tuto nejistou budoucnost se některé automobilky pořád snaží baterkami poháněná auta prosazovat (někdy skutečně zvláštními argumenty) a jiné se na to neméně svérázným způsobem připravují.
Jako další se zeď hlavou pokusí prorazit Fiat se svým modelem 500E. A to poněkud těžko pochopitelným způsobem, který si zrovna Italové moc dovolit nemůžou. Sergio Marchionne v rozhovoru pro Automotive News přiznal, že i přes přemrštěnou cenu 46 500 dolarů (asi 960 tisíc korun) počítají se ztrátou 10 000 dolarů (cca 205 tisíc Kč) plynoucí z prodeje jednoho každého kusu vozu.
Proč bude Fiat dotovat? Parně má spočítáno, že těchto vozů stejně moc neprodá a tím pádem nebude ztráta nijak závratná. Navíc se možná spoléhá také na štědrou dotační politiku federální vlády, díky které můžou být podobné projekty podány skrze Chrysler jako „domácí“.
Světová premiéra elektrické pětistovky má proběhnout na lednovém detroitském autosalonu, uvidíme ale, jestli si to Fiat nerozmyslí a nebude se snažit přivézt své nesmyslně drahé městské autíčko také do Paříže. Vůz, jehož elektromotor by měl mít kolem 100 koní a pohyb vpřed nebo vzad bude ovládán tlačítky na místě původní řadicí páky, je momentálně v závěrečné fázi testování.
Fotografovi kolegů holandského Auto Edizione se kromě kabiny, detailů a jízdy podařilo zachytit rovněž jakýsi problém. Pokud by to byl pouze špatně odhadnutý dojezd a prázdné akumulátory, patrně by to byla ta lepší možnost. Pánové totiž evidentně tlačí auto vpřed, jenže svítící světla zpátečky signalizují, že to vybitá baterka asi nebude.
Že by elektrika? Není totiž úplně normální, aby vozu při tlačení vpřed svítila světla zpátečky
Zdroj: Auto Edizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 20 minutami - Tento nenápadný 32 let starý kompakt se právě prodal za 1,35 milionu Kč. Není to vtip ani výsledek aukce pro charitu
před hodinou - Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
včera - Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
včera - Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva