Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford prý představí autonomní vůz bez volantu už v roce 2021, nevěří tomu nikdo
17.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Šéf Fordu Mark Fields se na tiskové konferenci, kde představil odvážné plány firmy, dočkal jen rozpaků publika.
Autonomní řízení do značné míry bude definovat svět automobilů, ať už se nám to líbí či nikoliv. Investují do něj prakticky všechny automobilky i celá řada dalších společností zahrnujících třeba Google či Apple. Donedávna se mělo za to, že zlomovým bude rok 2020, smělé ambice se ale v poslední době dočkaly přehodnocení. I dosud nejodvážnější Volvo zmírnilo svůj optimismus a uvedlo, že jeho strategie Vision 2020, v jejímž rámci nemělo dojít k jediné smrtelné nehodě spojené s provozem vozů švédské značky už za čtyři roky, není závazkem, ale spíše vizí.
Ford se ovšem rozhodl jít proti proudu a představil své smělé plány, které počítají s odhalením plně autonomního vozidla v roce 2021. Dle kvalifikace SAE 4 by přitom mělo jít o model, který dorazí bez volantu a plynového i brzdového pedálu. Jinými slovy se skutečně má jednat o vozidlo, které vás bude pouze transportovat jako pasažéry z bodu A do bodu B. To aktuálně vypadá jako naprostá utopie, což novináři na tiskové konferenci dali šéfu značky Marku Fieldsovi patřičně najevo.
V tomto ohledu vám doporučujeme shlédnout druhé níže přiložené video, které ohlášení nové strategie mapuje. Fields totiž po zhruba dvou a půl minutách očekává v reakci na svá slova bouřlivý potlesk, místo něj však přichází jen velmi vlažný aplaus, který navíc sám musí rozdmýchávat. Jeho následné „Woo“ pak ještě umocňuje trapnost celé situace, neboť je evidentní, že takovému pokroku ze všech zúčastněných věřil snad pouze šéf Fordu. Podívejte se na sami v čase asi 2:40 a dále, stojí to za to.
Stranou tohoto ovšem musíme s některými slovy Fieldse souhlasit. Příští dekáda totiž skutečně „bude definována automatizací automobilu“ a „autonomní vozidla budou mít značný dopad na společnost stejně, jako se to povedlo automatizované montážní lince Fordu před sto lety“. Modrý ovál přitom počítá s tím, že jeho plně autonomní vůz by byl určen masám a namísto osobního vlastnictví upřednostňuje spíše jeho sdílení.
Aby automobilka své prohlášení mohla realizovat, zdvojnásobila svůj tým pracující v Silicon Valley a více než zdvojnásobila svůj kampus v Palo Alto. Kromě toho začala spolupracovat (a zároveň také investovala nemalé prostředky) se čtyřmi start-upy (Velodyne, SAIPS, Nirenberg Neuroscience LLC a Civil Maps). Jejich úkolem je přitom vývoj pokročilých algoritmů, třídimenzionálních map či radarů a senzorů.
Technický šéf značky Raj Nair dále uvedl, že „Ford vyvíjí a testuje autonomní vozy již po více než 10 let. S ohledem na schopnost kombinovat software a pokrokovou technologii se sofistikovaným inženýrstvím potřebným k výrobě kvalitních vozidel tak máme strategickou výhodu před ostatními. A právě proto můžeme skutečně zrealizovat myšlenku plně autonomního vozu, jenž bude dostupný milionům lidí po celém světě.“
Pro letošek přitom modrý ovál počítá se ztrojnásobením své flotily autonomních Fordů Fusion Hybrid na zhruba 30 vozů. Jejich počet by pak příští rok měl být dále ztrojnásoben, což má automobilce v plnění odvážných snů napomoci. Stejně jako spolupráce z michiganskou univerzitou, která stvořila umělé městské prostředí zvané Mcity určené právě k vývoji autonomních vozidel.
Kroků k realizaci výše zmíněného plánu tedy Ford učinil a ještě učiní dostatek, nicméně přesto nám momentálně jeho závazek přijde naprosto nereálný. Na druhou stranu však rádi zatleskáme a přidáme i „Woo”, pokud plně autonomní vůz bez volantu a pedálů, který si bude moci pořídit prakticky každý, v roce 2021 skutečně dorazí.
Ford oznámil novou strategii, na jejímž základě se v roce 2021 máme dočkat plně autonomního vozu. Odvážným plánům ale nejspíše věří jen šéf značky Mark Fields
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 2 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva