Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo řadí zpátečku. Provoz jeho aut bez fatálních nehod je prý jen vize, ne závazek
6.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové před nedávnem ohlásili svou strategii Vision 2020, dle které nemělo dojít ve vozech značky k jedinému úmrtí. Nyní si tím ale již nejsou tak jisti.
Před nedávnou dobou Volvo prohlásilo, že v roce 2020 již nedojde k jedinému úmrtí v souvislosti s provozem aut švédské značky. U každého jiného výrobce bychom přitom taková slova brali jen jako snahu o zcela zbytečný populismus, který se ovšem reálného úspěchu nikdy nedočká. Nicméně zde mluvíme o automobilce, jenž má bezpečnost zakódovanou do své DNA.
Volvo navíc po celou dobu naznačovalo, že s každým dalším krokem se blíží ke splnění daného cíle. A zdálo se, že finálním tahem bude komercializace autonomního řízení, s jehož veřejným testováním se začne v příštím roce. Nejspíše však i v reakci na nehodu Tesly Model S švédská automobilka nyní naznačila, že dříve ohlášené záměry jsou spíše vizí než závazkem.
Jinými slovy, Volvo sice prý má nastavené interní cíle pro každý automobil, jaký vyrobí, nicméně nemůže zaručit, že s příchodem nové dekády nedojde k jedinému úmrtí spojenému se značkou. Lidstvo má totiž prý sklony k nepředvídatelnosti, načež jsou tu situace, kterým jednoduše i za přispění nejmodernější techniky nelze předejít.
Podle Jana Ivarssona, technického poradce značky pro bezpečnost, zkrátka ve světě automobilů nelze dostat vše pod kontrolu. Tedy alespoň prozatím. Ač se totiž Volvo bude snažit vyrobit nejbezpečnější automobil na světě, stále bude se vstupem na palubu spojeno riziko, že se odehraje cosi neočekávaného.
Nyní jsme zvědavi, zda náhodou Volvo neodvolá také slova, jenž se týkají odpovědnosti převzaté za autonomní řízení. Švédové byli totiž dosud jedinými, kteří prohlásili, že pokud dojde k nehodě při aktivovaném autopilotu, pak vše padá na jejich hlavu. Třeba to také je „jen vize”...
Nové Volvo S90 je sice napěchované technologií, i za jeho volantem ovšem může dojít k nejhoršímu
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před hodinou - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 3 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva