Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford uvede příští rok v Evropě šest novinek, dvě z nich ponesou logo Vignale
24.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál chce zpátky do černých čísel, čemuž mají napomoci luxusní verze Mondea a S-Maxu. Dorazit pak má i Mustag Coupe a Cabrio či nový C-Max.
Bývaly doby, kdy jsme proti evropské divizi modrého oválu nemohli říct jediné křivé slovo - Američané zde nabízeli výborná auta a sklízeli s nimi zasloužené úspěchy. Poslední roky, jež se nesou ve znamení globální strategie „One Ford“, ovšem automobilka přichází s nepřesvědčivými produkty a schytává za ně výraznou kritiku. Příkladem za všechny v tomto směru může být „nové“ Mondeo, které se za oceánem představilo již před takřka třemi roky. Evropská premiéra však byla neustále odkládána, až k ní nakonec došlo letos na podzim. Každý přitom očekával, že zmíněný čas Ford využil k vycizelování vozu k dokonalosti. Jak ovšem naznačil náš první test, čas byl automobilkou zcela promarněn - Mondeo je dnes jen stínem své vlastní minulosti. Podobné je to dnes s Focusem a na zájmu zákazníků je to pochopitelně znát - evropská divize se už delší dobu potýká s velkými ztrátami.
Modrý ovál se ovšem nevzdává, pročež aktuálně vstupuje do nejrušnějšího období za posledních dvacet let. V příštím roce totiž hodlá uvést na trh hned šest novinek, přičemž řada z nich bude jakousi nadstavbou základní nabídky. Pokud vás v této chvíli napadají verze Vignale, pak jste trefili hřebíček na hlavičku. Od těchto prémiových variant si totiž Ford slibuje mnohé, zejména pak vstup do „vyšší příjmové“ a okouzlení nových zákazníků.
Otázkou samozřejmě je, zda se klientela na danou vábničku chytí. V tomto směru by se ovšem vedení značky rádo inspirovalo úspěchem Citroënu a jeho aktuálně zcela samostatné divize DS. Ta rovněž vychází z techniky, kterou používají mainstreamové vozy, vše ovšem balí do atraktivnějšího hávu. K tomu pak můžeme přihodit ještě šmrncovní interiér, pročež tu máme hned několik důvodů, jak ospravedlnit o poznání vyšší cenu.
Přesně tímto způsobem by přitom zejména německým prémiovým automobilkám chtěl odehnat zákazníky také Ford. Přičemž oproti Citroënu se dočkáme nejen vylepšených aut, ale také lepších showroomů. Vybraná dealerství by měla být povýšena na VIP-prostor nazvaný Ford Store, kde každého zákazníka bude mít na starosti jeden konkrétní manažer.
Kromě individuálního přístupu se zároveň klientela má dočkat i lepších služeb, což zahrnuje třeba vyzvednutí vozu, jeho následnou opravdu a doručení. V takové chvíli přitom bude daný model - samozřejmě musí jít o verzi Vignale - umytý a kompletně opravený, čímž není míněna jen závada, kvůli které zamířil do servisu, ale i drobné škrábance na karoserii či kolech.
Mimo to mají showroomy Ford Store nabízet na mnohem větší ploše větší zázemí pro samotné zákazníky, pročež lze očekávat vystavení prakticky celého portfolia modrého oválu. Jak jsme přitom zmínili již v úvodu, to se příští rok rozroste o šest novinek, kdy Mondeo Vignale a S-Max Vignale jsou dvěma z nich.
Další dvojicí je pak příchod evropské verze Fordu Mustang v provedení kupé a kabrio, opomíjet pak nesmíme ani útok na rodinné hodnoty. V tomto případě je přitom řeč o základní verzi Fordu S-Max, které bude záda krýt menší MPV C-Max. Dále pak značka chce okouzlit na poli užitkových vozů novými verzemi Transitu.
S čím bychom naopak neměli počítat, je příchod značky Lincoln, která by se měla soustředit spíše na Čínu. Je ovšem možné, že Ford nakonec změní názor a některé modely dané automobilky představí také v Evropě, a to právě pod logem Vignale. Je však otázkou, jak by ryze americké zboží v Evropě obstálo. Varováním přitom může být modrému oválu právě nové Mondeo.
Ford Mondeo Vignale bude první vlaštovkou cílící na movitější zákazníky...
...nový S-Max pak druhou. Je však otázkou, zda se klientela na vábničku v podobě specifického exteriéru, interiéru i přístupu prodejce chytí
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB