Formule 1 pro běžný provoz je hotová, ohromí výkonem, hmotností i cenou

Po dlouhých pěti letech příprav se za asistence samotného monackého knížete odehrála premiéra Zacarie SC, podle jejích tvůrců prvního a jediného auta, které si může říkat „silniční F1”.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Formule 1 pro běžný provoz je hotová, ohromí výkonem, hmotností i cenou

6.6.2019 | Petr Prokopec

Po dlouhých pěti letech příprav se za asistence samotného monackého knížete odehrála premiéra Zacarie SC, podle jejích tvůrců prvního a jediného auta, které si může říkat „silniční F1”.

Postavit si doma v garáži a takříkajíc na koleně Formuli 1, zkoušela již celá řada lidí. Začíná být ovšem jasné, že nejdále se dostal Zac Mihajlovic. Ten se v minulosti proslavil zejména tím, že postavil dokonalou repliku Batmobilu z roku 1989. A co více, dokázal ji dostat i na registrační značky, načež pak v kostýmu Temného rytíře po čtyři roky brázdil okolí Sydney. Během té doby jej oslovila řada lidí se zájmem o vlastní exemplář, Mihajlovic ale musel každého potenciálního zákazníka odmítnout kvůli licenci, s níž je Batmobil spojen.

Právě v té době se rozhodl, že vůz netopýřího bojovníka za spravedlnost rozhodně nebude jeho vrcholným životním dílem. Odstartovaly proto práce na monopostu Formule 1, na rozdíl od ostatních pokusů - ať již amatérských či profesionálních - však Mihajlovic nehodlal zůstat na půli cesty. „Ještě nikdo nevyrobil pravou F1. Vznikly věci jako BAC Mono nebo Ariel Atom, ale ty pohání čtyřválec a navíc vypadají jako koncepty,“ uvedl Zac s tím, že aby monopost byl monopostem, potřebuje motor V8 nebo V12.

To se samozřejmě snadno řekne, ale daleko hůře shání. Mihajlovic však měl štěstí, neboť se mu povedlo v aukci koupit 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec z Ferrari F12. Tato pohonná jednotka produkuje přes 700 koní, jenž jsou spárovány s 850 kilogramy. Zacovi se tedy sice nepovedlo vyrovnat výkon a hmotnost, nicméně i tak se vůz chlubí opravdu působivým poměrem více než osmi set ořů na tunu. Očekávat tak můžeme opravdu působivou jízdní dynamiku.

Konkrétní parametry bohužel do placu dát nemůžeme, neboť momentálně nejsou známy. Mihajlovic má zatím za sebou „pouze“ premiéru na akci Top Marquez v Monaku, kde monopost nazvaný Zacaria SC odhalil sám princ Albert II. Šťastný autor při té příležitosti zmínil, že již zakrátko odstartuje testování v reálném světě, na jehož konci má být známo jak zrychlení z klidu na stovku, tak maximálka i spotřeba.

O čem ale již spekulovat nemusíme, to je cena a dostupnost. Zac si za vůz, s jehož stavbou mu pomáhal dědeček a kamarád Scotty Cox (odtud zkratka SC v názvu), účtuje 800 tisíc liber (cca 23,4 milionu korun). To sice není zrovna nízká suma, na druhou stranu však za ni dostanete něco opravdu epesního. Vybrat si přitom budete moci i barvu laku.

Dodat pak jen lze, že kromě již zmíněného si kupujete také šestistupňovou sekvenci Albins, zakázkový palivový systém, stavitelný podvozek s integrovaným hydraulickým zvedákem nebo 18palcová přední a 19palcová zadní kovaná kola, s nimiž jsou spárovány pneumatiky Michelin, pochopitelně silniční, neboť celý stroj počítá homologací pro běžný provoz. Skrze černé ráfky pak prosvítají brzdy AP, zatímco vpředu nechybí plnohodnotné LEDky a vzadu foukaný difuzor.


Formule 1 pro běžný provoz je hotová, ohromí výkonem, hmotností i cenou - 1 - Zacaria SC 2019 prvni sada 01Formule 1 pro běžný provoz je hotová, ohromí výkonem, hmotností i cenou - 2 - Zacaria SC 2019 prvni sada 02Formule 1 pro běžný provoz je hotová, ohromí výkonem, hmotností i cenou - 3 - Zacaria SC 2019 prvni sada 03Formule 1 pro běžný provoz je hotová, ohromí výkonem, hmotností i cenou - 4 - Zacaria SC 2019 prvni sada 04
Zac Mihajlovic konečně dokončil projekt silniční Formule 1, který představil na akci Top Marquez v Monaku

Zdroj: Drive Tribe

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše