Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Giugiaro Clipper: elektrické MPV na platformě MQB má ujet na nabití 540 km
3.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Giugiaro překvapil elektrickým MPV, které je schopno odvézt až šest lidí a nálož zavazadel. Dojet má přes 500 km daleko, ne však maximálkou 204 km/h.
Studio Italdesign Giugiaro bylo v roce 2010 pohlceno koncernem Volkswagen. Není tedy až tolik překvapivé, že letos na autosalon v Ženevě přivezl Giugiaro koncept MPV budoucnosti, které stojí na modulární platformě MQB. Designový dům nám na konceptu Clipper ukazuje svojí představu o inovativním šestimístném rodinném voze.
Clipper se podle zveřejněných zpráv vyznačuje platformou MQB a do ní implantovanou dvojicí elektromotorů, které dokážou s pomocí objemných (přesné specifikace ale chybějí) akumulátorů pohánět vůz prý až 540 kilometrů na jediné nabití. Každá z elektrických pohonných jednotek disponuje silou 150 koní, celkový výkon tedy dosahuje hodnoty rovné dvojnásobku. Proto se také tahle elektrická „věc“ dokáže rozjet až na 204 kilometry v hodině.
Akumulátory jsou údajně implantovány do podlahy vozu, čímž spoří prostor pro posádku v největší možné míře a současně je tak dosaženo nízkého těžiště. Na prostornosti kabiny má také samozřejmě velkou zásluhu absence klasického spalovacího motoru. K dispozici tak mohou být tři řady po dvou sedadlech, přičemž po sklopení té zadní vznikne rovná ložná plocha a objem 900 litrů.
Italdesign známý zejména exotickými koncepty jako byl například krasavec Brivido nebo kříženec Parcour, který havaroval loni v Goodwoodu a ze kterého se stal SUVersport Audi Nanuk, prozradil také rozměry. Clipper je údajně 4 534 milimetrů dlouhý a své jméno zdědil po plachetnici. Ke konceptům se ale v podstatě hlásí jen předními motýlími a zadními racčími dveřmi.
Skutečně, všechny dveře se otevírají vzhůru a B-sloupky chybějí, respektive jsou integrovány do zadního páru. Díky tomu je zaručen bezproblémový přístup do interiéru a všech šest pasažérů tak může nastupovat klidně současně. Interiér je jednoduše high-tech a založen je na vizuální lehkosti. Tradiční ovládání palubní desky je přesunuto do plovoucího tabletu na centrální konzoli, přičemž ten si mohou jednotlivé řady doslova posílat po uprostřed usazených ližinách. K tomuto kroku se tvůrci uchýlili, jelikož nebyli limitováni objemným tunelem převodovky.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Elektrické vozy nás většinou nechávají chladnými, ale Giugiaro Clipper není zcela bez nápadu. S využitím MQB není ani zcela mimo hru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Politický koutek 05.04. 00:26 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda