Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Holden VF Commodore: facelift již 17 měsíců od představení nové generace
13.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější australský sedan vyšší třídy se dočkal drobné modernizace, která vylepšila paletu barev. Překalibrován byl i posilovač řízení.
O australské automobilce Holden jsme se v minulosti zmiňovali poměrně často. Zpočátku se tak dělo hlavně v souvislosti s extrémně výkonnými verzemi modelu Commodore a kreacemi zvanými Ute, pod čímž si můžeme představit ospoilerovaný pick-up. V poslední době byl tématem k hovoru plánovaný konec výroby. K tomu by mělo dojít v roce 2016, od následujícího období bude Holden již jen značkou, pod kterou se budou prodávat modely koncernu General Motors s jinými logy.
Dá se přitom předpokládat, že s koncem originality přijde Holden o značnou část publika. Značka však přesto doufá, že i nadále zůstane na výsluní a bude vládnout australskému trhu. My se spíše přikláníme k první možnosti, k rozuzlení však máme daleko. Věci, které se tak odehrají za několik let, již nebudeme řešit a místo toho se vrhneme na nejbližší budoucnost, která je spojena s faceliftem modelu VF Commodore.
Ten je na trhu nějakých 17 měsíců, proto není modernizace až tak zásadní. Zvenčí se vlastně jedná pouze o osvěžení palety barev, která nyní hostí nové odstíny s poetickými názvy jako Jungle Green nebo Some Like It Hot Red. Druhá zmiňovaná je k mání pro všechny verze, první můžete spojit pouze se sportovními deriváty SV6, SS, SS V a SS V Redline.
Pro posledně zmiňované provedení je pak k dispozici také černě lakovaný difuzor či nově stylizovaná litá 19palcová kola. Tím však s exteriérem končíme a můžeme se přesunout do kabiny. Zůstaneme přitom i nadále u vrcholné sportovní varianty, která se pyšní černým interiérem Jet Black, jemuž u modelů osazených automatickou převodovkou dělají společnost nová pádla řazení pod volantem.
Kromě toho se překalibrování dočkal posilovač řízení, který je nyní k dispozici ve třech úrovních. Verzi Touring dostaly výbavy Evoke, Calais, Calais V a Caprice V, ze Sportu profitují stupně SV6, SS a SS V. Pro vrcholné provedení SS V Redline je pak k dispozici úroveň zvaná Sport and Competitive. Mimo to Holden ještě přidal vodicí čáry ke zpětné parkovací kameře.
Tím nám ale výčet všech změn končí, pod kapotou je vše beze změn. Měnit se asi nebudou ani ceny, tato oblast ale zřejmě bude zajímat již jen zájemce o individuální dovoz a následnou konverzi pravostranného řízení na to levostranné.
Drobný facelift Holdenu VF Commodore doprovází drobná fotogalerie
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 5 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 7 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 8 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 10 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha