Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2014: hatchback rovná krok s kombíkem, zásadní facelift nečekejte
14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Devátý Civic dostal nový posilovač řízení a jistější podvozek. Designové změny jsou pouze drobné.
Není tomu dlouho, co jsme informovali o modernizaci americké Hondy Civic Coupe a už zde máme i facelift hatchbacku prodávaného na Starém kontinentu. Souvislost je ale pouze zdánlivá - oba vozy jsou prakticky úplně jiné, přičemž evropská verze víceméně jen rovná krok s novým kombíkem Tourer, který se ukázal na autosalonu ve Frankfurtu. Souběžně s tím se pak Honda snažila dodat modelu trochu více sportovní přitažlivosti, aby tak alespoň trochu usnadnila čekání na vrcholné provedení Type-R, kterého se dočkáme až v roce 2015.
Co lze tedy pod kapotou faceliftované deváté generace očekávat? Tou zřejmě nejzásadnější mechanickou úpravou je překalibrovaný elektrický posilovač řízení, který by měl poskytovat větší jistotu při vyšších rychlostech. Souběžně s tím pak mají odlišnou charakteristiku přední a zadní tlumiče, zatímco zadní náprava má novou sbíhavost kol a odklon. Zlepšena by tak měla být celková ovladatelnost, po které prahla nejen zákaznická obec, ale nakonec i my v našich testech.
Změny kosmetického rázu jsou již minoritní. Spodní část zadního okna dostala zatmavení kvůli většímu soukromí ve voze, přičemž černá dekoruje také okolí registrační značky nebo vykrojení čelního nárazníku. Lehce pozměněny pak byly i lemy blatníků a nová je nabídka litých kol. To je ale po stránce venkovní opravdu vše.
Přesunout se tedy můžeme do interiéru, který dostal nové kontrastní bílé prošívání a pár dekorů imitujících hliník. Ani zde samozřejmě nechybí černé doplňky, základní architektura však zůstává naprosto nezměněna. To samé se pak dá říci i o motorovém prostoru, který nechali technici ze Swindonu ležet ladem.
O trochu větší pozornost byla věnována rozšíření bezpečnosti. A to o paket Advanced Driving Assist Systems, který zahrnuje monitoring jízdy ve správném pruhu, rozpoznávání dopravního značení, varování před vozidly ve slepém úhlu a samočinné brzdy. Ve Velké Británii by přitom tento paket měl vyjít na 500 GBP (cca 15 000 Kč), na českou cenu si však musíme počkat. To ostatně platí i pro celý „facelift”.
Facelift proměnil Hondu Civic jen minimálně. Nový je tak např. posilovač řízení nebo selekce litých kol
Zdroje: Honda, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 5 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejčtenější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024 - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
29.3.2024 - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
29.3.2024 - Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
29.3.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz