Honda Civic 2014: hatchback rovná krok s kombíkem, zásadní facelift nečekejte

Devátý Civic dostal nový posilovač řízení a jistější podvozek. Designové změny jsou pouze drobné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Civic 2014: hatchback rovná krok s kombíkem, zásadní facelift nečekejte

14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda Civic 2014: hatchback rovná krok s kombíkem, zásadní facelift nečekejte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Devátý Civic dostal nový posilovač řízení a jistější podvozek. Designové změny jsou pouze drobné.

Není tomu dlouho, co jsme informovali o modernizaci americké Hondy Civic Coupe a už zde máme i facelift hatchbacku prodávaného na Starém kontinentu. Souvislost je ale pouze zdánlivá - oba vozy jsou prakticky úplně jiné, přičemž evropská verze víceméně jen rovná krok s novým kombíkem Tourer, který se ukázal na autosalonu ve Frankfurtu. Souběžně s tím se pak Honda snažila dodat modelu trochu více sportovní přitažlivosti, aby tak alespoň trochu usnadnila čekání na vrcholné provedení Type-R, kterého se dočkáme až v roce 2015.

Co lze tedy pod kapotou faceliftované deváté generace očekávat? Tou zřejmě nejzásadnější mechanickou úpravou je překalibrovaný elektrický posilovač řízení, který by měl poskytovat větší jistotu při vyšších rychlostech. Souběžně s tím pak mají odlišnou charakteristiku přední a zadní tlumiče, zatímco zadní náprava má novou sbíhavost kol a odklon. Zlepšena by tak měla být celková ovladatelnost, po které prahla nejen zákaznická obec, ale nakonec i my v našich testech.

Změny kosmetického rázu jsou již minoritní. Spodní část zadního okna dostala zatmavení kvůli většímu soukromí ve voze, přičemž černá dekoruje také okolí registrační značky nebo vykrojení čelního nárazníku. Lehce pozměněny pak byly i lemy blatníků a nová je nabídka litých kol. To je ale po stránce venkovní opravdu vše.

Přesunout se tedy můžeme do interiéru, který dostal nové kontrastní bílé prošívání a pár dekorů imitujících hliník. Ani zde samozřejmě nechybí černé doplňky, základní architektura však zůstává naprosto nezměněna. To samé se pak dá říci i o motorovém prostoru, který nechali technici ze Swindonu ležet ladem.

O trochu větší pozornost byla věnována rozšíření bezpečnosti. A to o paket Advanced Driving Assist Systems, který zahrnuje monitoring jízdy ve správném pruhu, rozpoznávání dopravního značení, varování před vozidly ve slepém úhlu a samočinné brzdy. Ve Velké Británii by přitom tento paket měl vyjít na 500 GBP (cca 15 000 Kč), na českou cenu si však musíme počkat. To ostatně platí i pro celý „facelift”.


Honda Civic 2014: hatchback rovná krok s kombíkem, zásadní facelift nečekejte - 1 - Honda Civic 2014 EU facelift 01Honda Civic 2014: hatchback rovná krok s kombíkem, zásadní facelift nečekejte - 2 - Honda Civic 2014 EU facelift 02Honda Civic 2014: hatchback rovná krok s kombíkem, zásadní facelift nečekejte - 3 - Honda Civic 2014 EU facelift 03Honda Civic 2014: hatchback rovná krok s kombíkem, zásadní facelift nečekejte - 4 - Honda Civic 2014 EU facelift 04
Facelift proměnil Hondu Civic jen minimálně. Nový je tak např. posilovač řízení nebo selekce litých kol

Zdroje: Honda, Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.