Honda Civic WTCC 2014: první skutečné fotky vrací závoďák do maskáčů

Honda už dříve uvolnila skicu konečné podoby nového Civicu WTCC, první skutečné fotky hotového auta ale zachycují trochu jinou realitu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Civic WTCC 2014: první skutečné fotky vrací závoďák do maskáčů

9.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Honda Civic WTCC 2014: první skutečné fotky vrací závoďák do maskáčů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Honda už dříve uvolnila skicu konečné podoby nového Civicu WTCC, první skutečné fotky hotového auta ale zachycují trochu jinou realitu.

Bývaly časy, kdy byla Honda synonymem pro dostupná auta se sportovním espritem. Nemuseli jste si hned koupit CRX s vybroušenou šestnáctistovkou, abyste tento pocit měli, stačil obyčejný Civic s některým z lepších motorů a nutně jste museli cítit, že sedláte vůz od firmy, která kdysi spojila své jméno i s Ayrtonem Sennou. Jenže tyhle časy jsou pryč, dávno pryč. Automobilka veškeré odkazy na svou někdejší sportovní slávu pečlivě zašlapala do země a dnes si můžete pořídit komfortní Civic, superúsporný Civic nebo superprostorný Civic. A nebo podobně laděné vozy jiných tříd, po sportu je prostě veta.

Nezajímavé modely to nejsou ani tak, že Honda přišla o svou někdejší klientelu a hon za tou novou se jí vždy úplně nedaří, rychle zjistila i ona sama. Proto se také snaží svou sportovní minulost vzkřísit a na trh znovu vrhne i nový Civic Type-R, který má být nejrychlejším kompaktem na Severní smyčce německého Nürburgringu. To samo o sobě je dobrou zprávou, Japonci se ale chtějí vrátit i na sportovní kolbiště a ovládnout světový šampionát cestovních aut neboli WTCC.

Myslí to smrtelně vážně a už loni vypustili do světa první obrázek Civicu WTCC, který má mít právě s Type-R leccos společného. Specifikace motoru a spol. budou dány limity v pravidlech, o vzhledu to ale bude platit jen částečně. Nové regule sice definují třeba řešení podběhů, velikost kol nebo některé aerodynamické prvky, v mnohých dalších ale mají konstruktéři volnější ruku. Zmíněná ilustrace nového WTCC se sice mohla zdát dostatečně konkrétní, první skutečné obrázky vozu z testování v severošpanělském Aragonu ale ukazují, že konečná podoba bude ještě jiná.

Auto je tedy stále maskované, už umístění průduchů ale zmíněné naznačuje. Prohlédnout si navíc můžeme příď i záď a zejména na druhém obrázku si vychutnat podobu monstrózního přítlačného křídla, které by možnosti vozu v rychlých zatáčkách mělo posunout do - pro řidiče běžných aut - nevídaných sfér. Mnoho konkrétních dat už Honda nedoplnila, pořád ale trvá na tom, že v rámci WTCC sezóny 2014 chce vyhrát úplně všechno, tedy titul pro jezdce i konstruktéry.

Připomeňme, že verze WTCC bude poháněna motorem 1,6 turbo s výkonem omezeným na nejvýše 285 kW (388 koní), o kterém si silniční Type-R může nechat jen zdát, navzdory většímu zdvihovému objemu. Jeho výkon míří na přední kola přes samosvorný diferenciál a sekvenční převodovku a pohrávat si s ním budou pod hlavičkou týmu Castrol Honda World Touring Car Team piloti Gabriele Tarquini and Tiago Monteiro. Další závodní Civicy se pak objeví v soukromých stájích, jejich šance na úspěch ale budou, předpokládáme, o něco menší.

Uvidíme tedy v průběhu roku, jak si závodní Civic povede a zda vyšlape cestičku k úspěchu na trhu i silničnímu Type-R. Ještě předtím by nám ale Honda měla ukázat hotové auto a kompletní specifikace, snad již brzy...


Honda Civic WTCC 2014: první skutečné fotky vrací závoďák do maskáčů - 1 - Honda Civic WTCC 2014 prvni 01Honda Civic WTCC 2014: první skutečné fotky vrací závoďák do maskáčů - 2 - Honda Civic WTCC 2014 prvni 02Honda Civic WTCC 2014: první skutečné fotky vrací závoďák do maskáčů - 3 - Honda Civic WTCC 2014 prvni 03Honda Civic WTCC 2014: první skutečné fotky vrací závoďák do maskáčů - 4 - Honda Civic WTCC 2014 prvni 04
První skutečné snímky Civicu WTCC zachycují závoďák ještě v maskování

Honda Civic WTCC 2014: první skutečné fotky vrací závoďák do maskáčů - 5 - Honda Civic WTCC 2014
Jak vidno z původní oficiální ilustrace, finální podoba vozu bude nakonec o trochu jiná

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.