Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E
1.11.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Korejská expanze ne a ne skončit. Nový model Aslan má jediný cíl - naznačit zákazníkům německých prémiových značek, že stejnou muziku lze pořídit levněji.
O expanzi korejských automobilek už se hovoří nějaký ten rok a mluvit dnes o hladu zejména Huyndai a Kie po úspěších zní skoro jako klišé. Jenže ona je to pořád pravda. Korejci jsou hladoví a chtějí prostě všechno - postavili či postaví nové sporťáky, další SUV, dostupné ostré kompakty, soutěžáky pro světové rallye, neustále vyvíjí nové motory, na Nübrugringu testují jako diví a ještě si při tom staví nové sídlo na pozemcích za 220 miliard. Tohle je prostě pořád velká jízda a i když v každém nemusí budit obdiv, nese své ovoce v podobě ekonomických výsledků.
Přes všechno výše zmíněné platí v našich končinách „Hjondé” za „sociální” značku, která za velké peníze prodá leda SUV, jejichž zákazníci „uvažují jinak”. Neznamená to, že nezkouší štěstí i v jiných segmentech, o pronikavém úspěchu ale hovořit nelze. Proč tomu tak je, by dalo na delší rozbor, v jiných koutech světa tomu tak ale zdaleka není. Zejména v Americe a Asii je Hyundai s to prodávat jako na běžícím pásu i velké a drahé modely, a tak nepřekvapí, že intenzivně topí také pod jejich kotlem.
Nejnovějším důkazem budiž nový model Aslan, který do ringu vchází s naprosto jasným cílem - postavit se německým prémiovkám vyšší střední třídy, tedy jmenovitě Audi A6, BMW 5 a Mercedesu E. Pokud je vám jeho vzhled povědomý, ale jméno nikoli, vězte, že jde o stejný vůz, který byl před pár měsíci prezentován v předprodukční podobě se jménem AG. Teď si říká Aslan a jeho sebevědomí je skoro tak velké jako to, které čiší ze samotného jména.
Design novinky posuďte sami, my bychom ale řekli, že je líbivý leč poněkud nespecifický. Prostě další korejský sedan, řeknete si možná, k dobru mu je ale třeba přičíst přinejmenším jedno - navzdory svým nemalým rozměrům (4,97 m na délku, 1,87 m na šířku) působí docela kompaktně a to je něco, co na velkých autech vždy oceníme.
Interiér novinky hraje na značně konzervativní notu a ač mu nechybí elegance, žijící kus moderny to není. Tedy vzhledově, technicky je v tomto ohledu nepochybně na výši, když uvnitř najdeme nejen veškerou očekávatelnou výbavu v tomto segmentu, ale třeba i head-up-displej, systém udržování jízdy ve zvoleném pruhu s adaptivním tempomatem, parkovací asistent schopný zobrazovat vůz z ptačí perspektivy, vyhřívaná i chlazená sedadla, pokročilý palubní systém a spoustu další výbavy. Za tu jmenujme kupříkladu adaptivního podvozek nebo systém pro podporu jízdy zjišťující nejen už dnes celkem běžné informace o nehodách na cestě, ale také zprávy o počasí na plánované trase a dalších okolnostech, které mohou vaši jízdu ovlivnit.
Tohle auto prostě po faktické stránce má co nabídnout a stydět se nemusí ani za svou techniku. Pravda, přední pohon bude alespoň BMW a Mercedesu k smíchu (jak dlouho ovšem...), motory 3,0 V6 GDI a 3,3 V6 GDI s 270 a 294 koňmi cválajících skrze standardně dodávanou automatickou převodovku ale těžko. A ještě po jedné informaci by mohl Němcům zamrznout úsměv - základní Aslan s bohatou základní výbavou bude v Koreji stát 39 900 000 wonů, asi 820 tisíc Kč. Za to podobnou Pětku či Éčko nekoupíte ani omylem.
S ohledem na zmíněné není divu, že automobilka očekává jen na domácím trhu odbyt 2 tisíc kusů tohoto vozu měsíčně. I tak jsme si ale celkem jisti, že kdyby dorazil k nám, zájem o něj bude mizivý - image je sice prý na nic a lepší je poslouchat žízeň, čeští zákazníci ale investicí do nového auta stále „honí” spíše onen image. A z „předražené korejské plečky” (či jaké vnímání by si Aslan v ČR vysloužil), by asi sousedé do kolen nešli...

















Hyundai Aslan je zajímavé auto a na některých trzích bude jistě hitem. U nás by splakal na výdělkem...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 6 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 5 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 6 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 8 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 9 hodinami
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.28. 20:58 - M.Z.
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
