Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai koupil pozemky pro nové ústředí za 220 mld Kč, investoři to neocenili
19.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci chtějí dát světu najevo své postavení. Plány na vybudování nového sídla impéria však okamžitě srazily hodnotu akcií firmy o 160 miliard korun.
Korejská automobilka Hyundai v posledních letech dosahuje stále vyšších prodejů. Svůj statut stoupající hvězdy proto hodlá stvrdit novým ústředím, které by mělo vzniknout v jihokorejském Soulu v oblasti Gangnam. To je však značně prestižní adresa, pročež značka bude muset jaksepatří vyprázdnit firemní kasu. Již pouhý nákup pozemku o rozloze 19,6 akru (79 342 čtverečních metrů), o který soupeřila se společností Samsung Electronics, ji totiž vyšel na neskutečných 10,55 trilionu Korejských wonů (cca 220 miliard korun), tedy trojnásobek odhadované hodnoty a vysokou částku v jakékoli měně.
Pokud vás tato cifra zaskočila, pak vězte, že nejste sami. Po dechu zalapali také investoři firmy (respektive tří firem, neboť na dané místo se kromě samotného Hyundai nastěhuje také Kia a společnost Hyundai Mobius, která se zabývá náhradními díly), což se projevilo na akciových trzích. Mateřská značka tak rázem eviduje propad hodnoty akcií o 9 procent, což je největší pokles od propuknutí globální ekonomické krize. A aby toho nebylo málo, pak Kia přišla o 7,8 procent hodnoty a dodavatel náhradních dílů o 7,9 %.
Souhrnně tak všechny tři společnosti přišly na hodnotě o téměř 160 miliard korun, což je takřka stejná částka, jakou Hyundai hodlá investovat do oněch pozemků. Koupě, která je absolutním asijským rekordem, tak rozhodně automobilku nevyjde lacino. Zvláště když se jedná pouze o pozemek, výstavba ústředí by pak měla schramstnout dalších 120 miliard korun. Celkově tedy na novou adresu značky v Gangamu padne minimálně 340 mld. Kč.
Tento vskutku enormní výdaj si Hyundai na jednu stranu může dovolit, neboť na konci prvního letošního čtvrtletí automobilka měla k dispozici hotovost ve výši neskutečných 42,8 trilionu KRW (870 miliard korun). Na druhou stranu však kvůli danému kroku dost možná bude čelit dalšímu zdanění, neboť podle korejských zákonů musí být minimálně 60 procent firemního zisku vydáno na vývoj nebo výplatu mezd a dividend, nikoliv na vybudování nového ústředí.
Vedení značky bude navíc muset předstoupit před akcionáře a kontroverzní krok osvětlit, neboť také investoři naznačují, že dané finance mohly zamířit spíše do vývojového oddělení nebo případně na jejich účty, nikoliv však do nové pompézní budovy. Dá se ale předpokládat, že tato expanze bude obhájena, neboť kromě ústředí má v dané lokaci vyrůst také hotel a zábavní tematický park, tedy něco, čím disponuje třeba Volkswagen či BMW.
Mimo to Hyundai poukazuje na fakt, že jejích třicet poboček zaplatí ročně na nájmu okolo 200 miliard wonů (40 mld. Kč). Pokud by se tedy část z nich přesunula do nového firemního ústředí, pak daný plán vlastně přispěje k šetření. Navíc je tu pak jakási symbolická hodnota nového ústředí, kterým chce automobilka dát světu najevo, že skutečně patří mezi pět nejhodnotnějších značek planety.
Dá se tedy předpokládat, že od tiskové zprávy zaměřené na položení základního kamene (respektive na první hod lopatou, jak velí korejská tradice) nás dělí jen několik měsíců. Samotné ústředí by pak mohlo být i přes svou velikost a rozlehlost vybudováno v řádu nějakých dvou let. Přeci jen, když máte peníze a dost pracovních sil, jde cokoliv.
Hyundai touží po nové prestižní adrese. A to zjevně za jakoukoliv cenu
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva