Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 s V8 a 4x4 HTRAC přijde v létě jako sportovní verze
21.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový Genesis půjde v USA do prodeje zjara, v létě možná uvidíme ostřejší verzi s V8 a pohonem všech kol. Šasí dozná změn, o výkonu to jisté není.
Vloni představený sedan Hyundai Genesis, který jsme tu měli i na několika videích, půjde zjara do prodeje ve Spojených státech. Do Evropy dorazí také, ale o něco později.
Korejci do vývoje platformy pro nový Genesis nasypali spoustu peněz, jako přinejmenším zvláštní se tedy jeví fakt, že nový pohon všech kol HTRAC není k mání s vrcholovým pětilitrovým osmiválcem o 425 koních a 519 Nm, ale jen s motory o dva válce kratšími. Jistě jej dostane jednotka o objemu 3,8 litru, která dává 315 koní a 397 Nm a pravděpodobně také menší šestiválce, tedy 3,0 a 3,3 o výkonech o 257 koních a 303 Nm, resp. 282 koních a 347 Nm. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Zkraje prodeje se tedy zájemci o osmiválec budou muset spokojit s pohonem zadní nápravy. Mluvčí automobilky Miles Johnson však potvrdil, že v plánu je i ostřejší verze Genesisu a pod její kapotou samozřejmě bude už pětilitrový osmiválec Tau. Tato varianta bude vybavena pohonem všech kol, uprostřed však manuální šestikvalt neočekávejte, osm stupňů a chybějící pedál spojky bude s největší pravděpodobností standardem.
Johnson neřekl, zda pětilitrová V8 dostane výkon navíc. Šasí sportovnější verze však má být výrazně vylepšeno, např. příčná přilnavost se má zlepšit díky menšímu odklonu kol. Očekávejme také 19" kola ve standardu a možná i 20" za příplatek, jelikož u standardních verzí je na výběr z rozměrů od 17" do 19". Změn pravděpodobně dozná také kontrola trakce ATCC, které by mohl přibýt nějaký sportovní režim. Na velké driftování to ale nebude, pořád se bavíme o velkém luxusním sedanu s pohonem všech kol.
Ostřejší verze zatím nedostala zelenou, ale podle slov Johnsona si automobilka myslí, že „se pro takový stroj najdou zákazníci”. S tím bychom souhlasili, BMW M5 a Mercedes E 63 AMG úspěchy sklízí.
Nová generace Hyundai Genesis zatím dostane pohon všech kol jen k šestiválcům, V8 si musí počkat
Zdroj: AutoGuide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 3 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva